سفیر یونسکو در ایران:
سفیر یونسکو در ایران هدف اصلی یونسکو در رابطه با جاده ابریشم را توسعه محلی و فرا ملی آن اعلام کرد.
کد خبر: ۲۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 04 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، استر کیش لاروش سفیر و مدیر منطقه‌ای یونسکو در ایران در دومین روز از اجلاس شهرداران جاده ابریشم با بیان اینکه قزوین یک شهر تاریخی است، اظهار کرد: این شهر به عنوان پایلوت شهری مسیرشکوفایی شناخته شده و شعرا و خوشنویسان به نامی در آن زیست کرده اند.
لاروش با بیان اینکه تحقیقات زیادی از سوی یونسکو در زمینه جاده ابریشم به عنوان جاده گفتمان انجام شده است، بیان کرد: این تحقیقات به مدت 12 سال از سال 1990 تا 2002 انجام شده است.
وی افزود: در این تحقیقات بیش از هزار دانشمند، محقق، پژوهشگر و اصحاب رسانه حضور داشته اند.
سفیر یونسکو در ایران با اشاره به اینکه از سال 1990 تا به امروز 5 نمایشگاه بزرگ و 50 همایش علمی مختلف در مسیر پروژه برگزار شده است، تصریح کرد: برنامه  و تلاش یونسکو بر مبنای زنده کردن جاده ابریشم است.
وی از امضاء 8 تفاهم نامه برای احیای این میراث و ارزش مشترک خبر داد و عنوان کرد: هدف اصلی ما توسعه محلی و فرا ملی این جاده است و در این میان با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران تفاهم کردیم.
لاروش در پایان با بیان اینکه جاده ابریشم در میراث فرهنگی ارزش بالایی دارد یادآور شد: این جاده می‌تواند درزمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری تبادلات گسترده‌ای بین کشورهای مختلف ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار