وزیر کشور:
وزیر کشور با بیان اینکه باید بپذیریم نظام برنامه ریزی و بانکی کشور در خدمت توسعه و تولید نبوده است، گفت: این عدم همراهی کشور را دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی کرده است.
کد خبر: ۲۹۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 09 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز گذشته در جلسه شورای اداری و نشست با فعالان اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد با بیان اینکه دولت با ارده جدی به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک حرکت الزمی برای خروج از رکود و توسعه کشور است و دولت نیز خود را موظف میداند تا آن را با عزمی راسخ عملیاتی کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته نظام برنامه ریزی و بانکی کشور در خدمت تولید نبوده است، افزود: این عدم همراهی کشور را با آسسیب‌های جدی همراه کرده و دچار یک عقب ماندگی شده ایم لذا این عقب ماندگی باید به طور جدی جبران شود.
فضلی با بیان اینکه ریل گذاری کشور در گذشته غلط بوده بیان کرد: باید با استفاده از دانش خود و با استفاده از تجربه  و علم دیگران عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران کنیم .
وزیر کشور تأکید کرد : حفظ استقلال، آزادی و عزت و انقلاب نیازمند توجه به اقتصاد مقاومتی است و باید با حرکت به سمت این اقتصاد، حرکت اقتصادی کشور را تغییر دهیم.
این مسئول با اشاره به اینکه تغییر ساختار اقتصادی کشور امری زمانبر و دراز مدت است، گفت: دولت مصمم است تا ساختار و نظامات کشور در حوزه اقتصاد اصلاح کند.
وی با اشاره به ساز و کار جدید وزارت کشور ، از تفویض اختیارات بیشتر به نسبت قبل به استانداران سطح کشور خبر داد و گفت: استان‌ها ظرفیت و توانمندی اداره امور خود را دارند و در این راستا باید قوانین دست و پا گیر و محدودیت زا را از میان برداشت .
فضلی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 100 اختیار از دستگاه‌ها به استانداران تفویض شده است، اظهار کرد: با این وضعیت اوضاع راضی کننده نیست و باید این اختیارات بیشتر شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه حضور در بازارهای جهانی نیازمند داشتن کالا و محصولات با کیفیت است، افزود: باید تلاش کنیم با کاهش هزینه تولید و ایجاد تغییر در تولید محصول، بسته بندی مناسب و افزایش کیفیت وارداین عرصه رقابتی شویم.
وی بر لزوم استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تأکید کرد و ادامه داد: دولت باید با کمک مجلس زیرساخت را فراهم و قوانین را اصلاح و بازنگری کند و با حرکت بر مسیر دانش بنیان عقب ماندگی را جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار