مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: نظام نوین ترویج کشاورزی در استان در 112 پهنه تولیدی-ترویجی از پائیز امسال اجرا می شود.
کد خبر: ۲۹۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 18 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نظام نوین ترویج در قالب طرح پهنه بندی با هدف افزایش ضریب نفوذ کارشناسان و متخصصان کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و مراحل پس از برداشت اجرا می شود.
این مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تقسیم مراکز خدمات کشاورزی استان به 112 پهنه در طرح نظام نوین ترویج، گفت: این پهنه ها انواع خدمات و امورمربوط به بخش کشاورزی را به کشاورزان ارائه می دهند.
وی اظهار کرد: در این طرح، مراکز خدمات جهاد کشاورزی به چندین روستا تقسیم شده و به هرکدام از آنها یک کارشناس مسول پهنه که الزاما کارشناسان متخصص کشاورزی می باشد اختصاص می یابد که همه فعالیت های آموزشی و ترویجی توسط وی صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول افزود: اجرای طرح نظام ترویج می تواند فعالیت های ترویجی بخش کشاورزی را از خروجی و نتایج مثبت تری بهره مند بسازد. کشاورزان می توانند مشکلات ونیازهای آموزشی خود را از طریق این کارشناسان و سامانه مدیریت دانش که در راستای همین نظام می باشد برطرف سازند.
خمسه در پایان یادآور شد: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی پیش از این به شکل پایلوت در مراکز خدمات کشاورزی کوهپایه ابیک، پیریوسفیان البرز، حومه اسدابادی تاکستان و طارم سفلی قزوین برگزار شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار