نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که روحانیون و طلاب باید نگاه پدرانه به مسائل داشته باشند، گفت: البته نگاه پدرانه به معنای کنار گذاشتن حق و موازین دینی و الهی نیست.
کد خبر: ۲۹۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر دوشنبه در آئین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، به رسالت‌های روحانیون و طلاب اشاره و اظهار کرد: روحانیون و طلاب باید نگاه پدرانه به مسائل داشته باشند.

وی افزود: البته نگاه پدرانه به معنای کنار گذاشتن حق و موازین دینی و الهی نیست و ضروری است روحانیون و طلاب از حزب‌گرایی و جناح‌گرایی پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های روحانیون و طلاب، دعوت به ایمان است و برای انجام صحیح این رسالت، لازم است خودمان از ایمان قلبی برخوردار باشیم و از نگاه عادتی پرهیز نماییم.

امام‌جمعه قزوین دعوت به تقوا را رسالت دیگر روحانیون و طلاب دانست و تأکید کرد: نگاه به تقوا نباید تشریفاتی باشد و لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که رسیدن به کرامت، مستلزم توجه به تقواست.

وی رسیدن به مقام تسلیم را یکی دیگر از رسالت‌های بسیار مهم روحانیون و طلاب دانست و یادآور شد: مقام تسلیم مقام مهمی است و نباید از آن غفلت کنیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: داشتن بصیرت یکی دیگر از رسالت‌های روحانیون و طلاب است؛ امام خمینی (ره) به خاطر بصیرت بالایی که داشتند فوراً به قانون کاپیتولاسیون اعتراض کردند، در حالی‌که برخی در زمان اعتراض امام، به دنبال درک معنای واژه کاپیتولاسیون بودند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در قصه برجام، رهبری بارها بر اساس مبانی دینی اعلام نگرانی کردند و راه را به ما نشان دادند؛ نباید چشم‌مان را نسبت به دغدغه‌های ایشان ببندیم.

وی به ماجرای قرارداد FATF هم اشاره و تأکید کرد: برجام جاده FATF را صاف کرد و زمینه را برای نفوذ و حضور دشمن فراهم کرد و باید این مسائل با بصیرت به خوبی درک شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: قرار بود پس از برجام تحریم‌ها برداشته و مشکلات حل شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه امریکایی‌ها بخشی از پول های بلوکه شده ما را بلعیدند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: باید اولویت‌بندی را در امر به معروف و نهی از منکر رعایت کنیم و وقتی موضوع مهمی در جامعه مطرح است به آن پرداخته شود و از پرداختن به موضوعاتی که درجه اهمیت‌شان کمتر است پرهیز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار