به منظور کاهش پرونده‌های دستگاه قضایی، واحد ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری محمدیه راه اندازی شد.
کد خبر: ۲۹۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، اولین واحد ارشاد ومعاضدت قضایی ظهر دوشنبه با حضور بهروز عباسی رئیس دادگستری محمدیه، غلامرضا تجدد رئیس کانون وکلای استان ومسئولان محلی در دادگستری بخش محمدیه افتتاح شد.

بهروز عباسی رئیس دادگستری محمدیه با بیان اینکه واحد ارشاد ومعاضدت قضایی یکی از ابزارهای مهم دادرسی عادلانه و منصفانه تلقی می شود اظهار کرد: با افتتاح و راه اندازی دفتر ارشاد ومعاضدت قضایی (مشاوره) افرادی  که کم درامد وبی بضاعت هستند و یا از توان مالی خوبی برای بهرمندی از مشاوران و وکلا برخوردارنیستند می توانند ازاین واحد برای بهتر رسیدن به خواسته های خودشان دردستگاه قضا به طور رایگان  بهرمند شوند.

رئیس دادگستری محمدیه هدف از ایجاد  دفتر مشاوره قضایی در دادگستری را فراهم کردن بستر ارائه خدمات مطلوب ومشاوره رایگان به مردم بخش محمدیه برشمرد.

عباسی، تاثیر و نقش واحد ارشاد و معاضدت را رسیدگی به پرونده های مهم برشمرد و توضیح داد: با توجه به اینکه این واحد برای ارائه خدمات بهتر و مشاوره رایگان به مراجعین دادگستری ایجاد شده تا افرادی که نمی توانند از وکیل و مشاوره های پولی بهرمند شوند به راحتی به این واحد مراجعه کنند و از خدمات رایگان بهرمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: اولین رسالت راه اندازی این مرکز تضمین کننده یک دادسری منصفانه وعادلانه است و دومین خروجی این واحد کاهش ورودی پرونده های وارده است و سومین تاثیر آن بحث کاهش اطا له وقت دادرسی است.

وی یادآور شد: بسیاری از مراجعین که در دادگستری پرونده دارند اشراف به مباحث حقوقی و قضایی ندارند که با مراجعه به این واحد با کسب راهنمایی های لازم سریع تر به نتیجه خواهند رسید.

رئیس دادگستری محمدیه همچنین خبر از راه اندازی دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران هم درآینده نزدیک خبر داد.

در این مراسم غلامرضا تجدد رئیس وکلای استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل خوب دستگاه قضایی شهرمحمدیه برای راه اندازی واحد ارشاد و مضاعدت قضایی شهر محمدیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد تحولات خوب مدیریتی و همچنین تجهیزاتی در دستگاه قضایی بخش محمدیه هستیم که ثمره آن را مردم دیده و خواهند دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار