طی مراسمی ۲۳ نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
کد خبر: ۲۹۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی ظهر دوشنبه در آئین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه استان قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمین جهان است که باید نسبت به فرهنگ سازی این عید تلاش شود.

وی با بیان اینکه روحانیون در راستای تبلیغ دین و حراست از ولایت باید تمام تلاش خود را به کار ببندند اظهارکرد: شما سفیران نظام هستید و باید تمام تلاش خود را در تبیین جایگاه ولایت در جامعه، فرهنگ غدیر و اتحاد بیشتر مسلمانان انجام دهید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به طلاب حوزه علمیه قزوین که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند عنوان کرد: روحانیت از گذشته تا امروز، به‌عنوان پیشوایان مردم شناخته ‌شده و طلابی که ملبس می‌شوند باید توجه داشته باشند که پس از پوشیدن این لباس، نگاه مردم به آنها دوچندان می‌شود.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است و طلاب باید قدر این موهبت الهی را بدانند و درتکریم آن کوشا باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین پاسخگویی به شبهات را در جامعه مهم دانست و بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه رهبری، دین اسلام و هدایت مسلمانان است و امروز روحانیون و مبلغان وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می‌آورند پاسخگو باشند.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: مردم به این لباس مقدس که لباس اولیای الهی است حساسیت ویژه‌ای دارند زیرا این لباس روحانیت لباس زهد و تقوا است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به خودسازی طلاب ابراز کرد: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با این لباس بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده و چراغ دین را در جامعه روشن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار