قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان قزوین:
قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری در استان قزوین گفت: حدود یک هزار نفر مامور و مسئول اجرایی، دست اندرکار برگزاری طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان قزوین هستند.
کد خبر: ۳۰۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 25 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، منوچهر حیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: سرشماری نفوس و مسکن در راستای پایش و کنترل جمعیتی کشور انجام می‌شود و اطلاعات حاصل شده در این سرشماری در برنامه‌ریزی‌های کشور نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن فواید زیادی دارد که از جمله آنها درک درست از وضعیت جمعیتی و سکونت درشهرها و روستاها و ظرفیت های شهرستانهاست.

حیاتی بیان کرد:هدف کلی ازسرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمع آوری داده ها واطلاعات پایه ای در باره تعداد، ساختار، ویژگی های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کل کشور برای استفاده برنامه ریزان، سیاست گذاران، دولت مردان، پژوهشگران و سایر کاربران است.

وی تصریح کرد:تهیه چارچوب آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن برای اجرای طرح های آماری، برنامه ریزی برای توزیع عادلانه منابع، خدمات و کالاهای مصرفی و سایر امکانات، تهیه برآوردها و پیش بینی جمعیتی برای برنامه ریزی دراز مدت وتوسعه و عمران کشور و تولید آمارهای اختصاصی از دیگر اهداف اصلی سرشماری است.

سرشماری به سه روش انجام می شود

حیاتی گفت: سرشماری این دوره به سه روش اینترنتی، حضوری و تلفنی صورت می گیرد و با برنامه ریزی انجام شده هیچ فرد و خانواده ای از قلم نخواهد افتاد.

وی افزود: همه خانواده ها تحت پوشش طرح سرشماری نفوس و مسکن قرار خواهند گرفت و از شهروندان درخواست می شود در مراجعه ماموران شناسنامه، کارت ملی و قبض تلفن یا برق خود را همراه داشته باشند.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان قزوین تصریح کرد: برای سهولت در کار از سوم تا ۲۴ مهرماه سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود که مدت زمان پیش بینی شده برای ثبت اطلاعات در این روش حدود ۷ دقیقه است که شهروندان باید به ۵۴ سوال پاسخ دهند.

حیاتی اظهارداشت: کسانی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند یک کد آماری دریافت می کنند که این کد پس از مراجعه ماموران باید به آنها ارائه شود.

وی بیان کرد: اطلاعات باید به گونه ای داده شود که افراد بیشترین اسکان و اقامت را در آن محل دارند و مطمئن باشند که این اطلاعات کاملا محرمانه تلقی می شود و در اختیار هیچ ارگانی قرار نخواهد گرفت.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان قزوین اظهارداشت: اطلاعات مورد نیاز در سرشماری شامل: نام و نام خانوادگی اعضای خانوار، شماره ملی، سن، جنس، دین، تابعیت، وضع سواد، مدرک تحصیلی، وضع مهاجرت، فعالیت، تاهل و تعداد فرزندان، نوع  بیمه درمانی، شماره تلفن همراه و ثابت سرپرست خانوار، آدرس محل سکونت، کد پستی، نحوه تصرف واحد مسکونی، مساحت زیربنا، نوع اسکلت و مصالح به کار رفته در ساختمان جمع آوری خواهد شد.

وی بیان کرد: از ۲۵ مهرماه سرشماری حضوری با مراجعه ماموران آغاز می شود و از سوم تا هشتم مهرماه کلاسهای آموزشی برای ۷۰ نفر از ماموران و از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه برای ۴۲۰ نفر از ذخیره ها برگزار می شود.

حیاتی گفت:ماموران انتخاب شده همه دارای مدرک لیسانس هستند و با لباس فرم و کارت شناسایی معتبر به منازل مراجعه خواهند کرد.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان قزوین یادآورشد: انتظار داریم حداقل ۴۰ درصد مردم به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند و با بستر مخابراتی فراهم شده امیدواریم از این روش استقبال شود.

وی گفت: ارائه آمار غلط بر اساس فتوای مراجع گناه کبیره است و از رسانه ها و تریبون های نماز جمعه و جماعات انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب مردم را با این طرح مهم همراه کنند.

حیاتی اظهارداشت: خانه های بهداشت هم در روستاها هماهنگ شده تا با هماهنگی لازم زمینه سرشماری عمومی صورت گیرد.

۱۰۰۰ نفر جایزه می گیرند

وی اضافه کرد:به منظور تشویق مشارکت اینترنتی درطرح سرشماری تعداد یک هزار جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای شهروندان در سراسر کشور پیش بینی شده که به قید قرعه به کسانی که در سرشماری از طریق اینترنت شرکت کنند اهدا می شود.  

حیاتی اضافه کرد: خانوارهایی که در زمان مراجعه مامور سرشماری در محل حضور ندارند و غایب هستند اطلاعیه ای تحت عنوان «کارت اطلاعیه خانوار غایب» در محلی که برای خانوار قابل رویت باشد دریافت می کنند که یک کد ۱۲ رقمی تحت عنوان «کدغایب» در آن درج شده و از تاریخ ۲۵ مهر ماه تا پایان سرشماری خانوار می توانند با استفاده از راهنمایی مندرج در کارت، به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه کرده و با وارد کردن کد غایب و شماره ملی سرپرست خانوار، فرم سرشماری را برای اعضا خانوار خود و کد پستی محل سکونت تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن به روش حضوری از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه در سراسر کشور انجام می شود و سرشماری اینترنتی از سوم تا بیست و چهارم مهرماه امسال انجام می‌شود و از آنجا که سرشماری به شیوه حضوری، پیچیده و پرهزینه است مشارکت پاسخگویان در سرشماری اینترنتی کمک شایانی درکاهش هزینه این طرح ملی و تسریع در اجرای بهینه آن خواهد داشت.

حیاتی اظهارداشت: خانوارهایی که از طریق سرشماری اینترنتی در این فرآیند مشارکت کنند، نیازی به پر کردن پرسشنامه در مراجعه پرسشگران مرکز آمار ندارند.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان قزوین بیان کرد: خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می‌تواننداز ۲۲ تا ۲۴ مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی، مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
این کد غایب چیه ازکجا باید گرفت اینو مشخص کنید بعد بگین بصورت اینترنتی برای سرشماری ثبت‌نام کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار