مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از برگزاری چهارمین کنگره تاریخ و معماری شهرسازی ایران پس از یک وقفه 12 ساله در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 25 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمدعلی حضرتی در نخستین جلسه کمیته اجرایی برگزاری چهارمین کنگره تاریخ و معماری شهرسازی ایران، افزود: با توجه به تجربه برگزاری کنگره های گذشته، اگر بخواهیم ساختاری مبتنی بر فراخوان برای آن تعریف کنیم، تعداد مقالاتی که به لحاظ کیفی بتوان به آن تکیه کرد زیاد نخواهد بود.
وی ادامه داد: به همین جهت باید با همفکری کمیته علمی برگزاری همایش، به افراد صاحب نظر سفارش مقاله داده تا با اطمینان بیشتر نیازهای علمی همایش تامین شود.
وی ضمن برشمردن محورهای کلی پیشنهاد شده برای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قزوین، یادآور شد: هشت محور پیشنهادی با عنوان حوزه های فرهنگی - طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته برای این همایش پیشنهاد شده است.
وی در خصوص تنوع موضوع این همایش نیز اضافه کرد: با توجه به برگزاری و احیای همایش تاریخ و معماری شهرسازی ایران پس از یک وقفه 12 ساله، مقرر شد که موضوع آن به صورت عمومی مطرح و در صورت تداوم این روند طی سال های آینده به صورت موضوعی عمل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین جوان گرایی را عامل مهمی در موفقیت این کنگره دانست و گفت: این همایش در صورتی موفق خواهد بود که بتوان نسل جوان را با خود همراه کرده و از ظرفیت جوانان و حرف های تازه آنان در برگزاری کنگره استفاده به عمل آورد.
حضرتی در ادامه با اعلام تاریخ پیشنهادی جهت برگزاری این همایش، افزود: با توجه به بحث جوان گرایی در برگزاری جشنواره، تاریخ اجرای آن اواخر آذرماه در نظر گرفته شده تا هم فرصت تحقیق و نوشتن برای دانشجویان فرآهم آمده و هم مداخله زمانی با دوره امتحانات نباشد اما با تصمیم کمیته علمی این تاریخ تا آخر بهمن ماه نیز قابل تغییر خواهد بود.
وی در پایان گستره شرکت کنندگان را در مدت زمان برگزاری مهم خواند و یادآور شد: در صورت افزایش تعداد مقالات ارائه شده این همایش طی دو یا سه روز برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار