مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، از برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر استان همزمان با بزرگداشت روز مهندس در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 25 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حامد مانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر استان همزمان با بزرگداشت روز مهندس خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای رقابت مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه گذاران در حوزه صنعت ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اداره کل در نظر دارد با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مرتبط و بر اساس قضاوت متخصصان و کارشناسان خبره در دستور کار قرار گرفته تا از طریق ایجاد فضای رقابت مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه گذاران در حوزه ساختمان استان، ساختمان های برتر ارزیابی و معرفی و همچنین از عوامل آنها تقدیر شود.

مانی فر تصریح کرد: نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان از جمله وظایف راه و شهرسازی است که بی گمان با برگزاری رقابت هایی از این دست و تشویق مهندسان و دست اندرکاران برتر می توان شاهد افزایش قابل توجه کیفیت در ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان بود.

مدیر کل راه و شهرسازی قزوین گفت: نظارت عالیه با هدف ارتقای ساخت و ساز استان اعمال می گردد و علی رغم لزوم برخورد با تخلفات ساختمانی و عوامل متخلف و همچنین پیگیری انجام اقدامات اصلاحی ضرورت دارد از نظام تشویق برای ایجاد فضای رقابت مثبت استفاده کرد.

مانی فر همچنین بیان کرد: در این جشنواره، شهرداریها، سایر مراجع صدور پروانه، دستگاههای مرتبط، اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر فعالان صنعت ساختمان که دارای تاثیرات مطلوب و ماندگار در ساخت و ساز استان بوده اند نیز مورد شناسایی و تقدیر قرار خواهندگرفت.

مانی فر هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای کیفیت ساخت و ساز در سطح استان دانست و عنوان کرد: تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های ایرانی، اسلامی، بومی و اقلیمی، ارج نهادن به اخلاق حرفه ای و رفتار مسئولانه منطبق بر دانش حرفه ای در عرضه خدمات مهندسی از دیگر موضوعات مورد نظر در این فرآیند است.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: رشد آگاهی عمومی نسبت به اصول معماری و شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، ترویج مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و تشویق سرمایه گذاران صنعت ساختمان بر اجرای ساختمان های با کیفیت نیز از جمله اهداف مورد نظر در برگزاری جشنواره است.

مانی فر تصریح کرد: معرفی ساختمانهای برتر از جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و رعایت اصول معماری و شهرسازی در بخشهای معماری، سازه و تاسیسات براساس ساختمانهای گروه(الف، ب، ج) و  بلند مرتبه و تقدیر از عوامل و همچنین تقدیر از شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه به جهت انجام دقیق و کامل اقدامات قانونی برابر مقررات جاری از جمله برنامه های جشنواره است.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف در حاشیه جشنواره گفت: تقدیر از پیشکسوتان و چهره های ماندگار مهندسی استان در بخش های خصوصی و دولتی، معرفی پروژه های فاقد تخلف یا دارای کمترین مغایرت و بیشترین همکاری با ناظران عالیه استان، برگزاری نمایشگاه  صنعت ساختمان و برگزاری نمایشگاه عکس از آثار منتخب جشنواره از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بناهای ارزشمند معماری استان قزوین یادآور شد: همزمان با روز معمار در اردیبهشت ماه سال ۹۵ نیز بناهای با کاربری عمومی در استان مورد ارزیابی قرار گرفته و ۱۰ اثر برتر معرفی و سه اثر به عنوان بناهای ارزشمند معماری استان مورد تقدیر قرار گرفت.

مانی فر در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره معرفی ساختمانهای برتر استان در روز پنجم اسفند ماه سالجاری مصادف با گرامیداشت روز مهندس با حضور مقامات عالی کشور در حوزه راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار