جریان گاز سه نیروگاه سی اچ پی در استان قزوین به علت آن چه از سوی شرکت گاز استان به عنوان بدهی عنوان شده همچنان قطع است.
کد خبر: ۳۰۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 26 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، مدیر یکی از نیروگاه های مقیاس کوچک سی اچ پی در استان قزوین که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اسناد موجود از اول فروردین ماه سال 94 از سوی مدیرعامل شرکت گاز ایران با تغییر قرارداد های نیروگاه های مقیاس کوچک از صنعتی به نیروگاهی، قرار شد پرداخت بهای گاز به صورت تهاتری بین وزارت نیرو و شرکت گاز توسط سازمان هدفمندی پرداخت شود.
وی ادامه داد: این قرارداد در تمام استان های کشور از جمله استان قزوین به مورد اجرا گذاشته شد اما درست 16 روز پیش جریان گاز هر سه نیروگاه موجود استان به علت بدهی از سوی شرکت گاز قطع شد.
وی با اشاره به اینکه در صورت پرداخت نشدن تنها دو یا سه ماه بدهی به شرکت گاز، این شرکت بلافاصله اقدام به قطع انشعاب می کند، یادآور شد: چگونه ممکن است واحدی، آن هم یک واحد نیروگاهی 18 ماه بدهی خود را پرداخت نکند و همچنان به کار خود نیز ادامه دهد؟
به گفته وی، تمامی اسناد قراردادی بین وزارت نیرو و شرکت گاز مبنی بر پرداخت بهای گاز نیروگاه های سی اچ پی به صورت تهاتری موجود بوده و می توان به هر سازمان و نهادی آن را ارائه داد.
وی در پایان از مسئولان استان قزوین خواست تا هرچه سریع تر نسبت به شائبه های موجود بین وزارت نیرو و شرکت گاز استان در این زمینه خاتمه داده تا نیروگاه های موجود در استان بیش از این متضرر نشوند.
رئیس اداره گاز ناحیه قزوین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا با اشاره به بدهی 18 ماهه سه نیروگاه سی اچ پی موجود در استان، گفت: متاسفانه نیروگاه های یاد شده تا اوایل سال 94 خود به طور مستقیم اقدام به پرداخت بهای گاز خود کرده اما از اوایل آن سال به بعد هیچ یک از بدهی های خود را به این شرکت پرداخت نکرده اند.
سیامک صالحی ادامه داد: این شرکت به خاطر گرمای هوا در بهار و تابستان امسال اقدام به قطع جریان گاز این سه نیروگاه در استان نکرد اما با خنک تر شدن هوا از 16 روز پیش گاز آنها را قطع کرده است.
وی اضافه کرد: طی چند روز گذشته این شرکت با نماینده یکی از این سه نیروگاه نشستی را برگزار و قرار شد ظرف هفته آینده هر سه نیروگاه اقدام به پرداخت بدهی های خود کرده و در این رابطه نیز بنا داریم تا ساعاتی دیگر جریان گاز آنها را به طور موقت وصل کنیم.
به گفته این مسئول، مجموع بدهی سه نیروگاه مقیاس کوچک موجود در استان حدود 6 میلیارد ریال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار