مشاور امور اقتصادی استاندار قزوین خبر داد
مشاور امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد 2 هزار و 131 طرح در سامانه بهینه‌یاب ثبت‌نام شده است.
کد خبر: ۳۰۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 26 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی درافشانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امشب در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان گزارش کلی از وضعیت اقتصادی این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد 2 هزار و 131 طرح در سامانه بهینه‌یاب ثبت‌نام شده است.

وی عنوان کرد: استان قزوین دارای رتبه دوازدهم در طرح‌های ثبت شده در مقایسه با استان‌های دیگر در کشور است که میزان سهم طرح‌های ثبت شده این استان در کشور 3.7 درصد است.

مشاور امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: در سازمان جهاد کشاورزی تعداد 953 طرح ثبت شده که استان قزوین دارای رتبه شانزدهم در بین استان‌های دیگر در کشور است.

درافشانی تصریح کرد: همچنین در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تعداد طرح‌های ثبت شده یک هزار و 178 طرح است که این استان رتبه چهارم در کشور نسبت به استان‌های دیگر به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد یک هزار و 864 طرح در کمیته بررسی ستاد استان قزوین تصویب شده و دارای کسب رتبه دوم در کشور شده است.

مشاور امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: تعداد 170 طرح با اعتبار 164 میلیارد تومان عقد قرار شده و طرح‌های کارگروه استانی با تعداد یک هزار و 586 رتبه چهارم در کشور را به‌ دست آورده است.

درافشانی عنوان کرد: اعتبار 143 میلیارد تومان برای پرداخت تعداد 168 طرح بهینه‌یاب اختصاص یافته که رتبه نهم را در کشور به دست آورده است و تعداد پرداخت طرح‌های مستقل با رتبه دهم در کشور 169 طرح است.

* لزوم دانش‌بنیان کردن اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به دو دستور کار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه‌ و اقدامات طراحی و اجرا شده دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی است چراکه دانشگاه‌ها زمینه تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی است.

ابوالفضل یاری خاطرنشان کرد: همچنین برنامه و اقدامات انجام شده اقتصاد مقاومتی در زمینه پارک علم و فناوری در قالب دانش بنیان کردن اقتصاد مقاومتی هم تأثیر و نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

وی مطرح کرد: تمام طرح‌ها در زمینه خدمات، گردشگری و صنعتی از سامانه بهینه‌یاب خارج نیست و باید در سیستم بهینه‌یاب ورود پیدا کرده و پذیرش داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار