استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در شش ماهه امسال و در شرایط پسابرجام بیش از ۳۷۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان محقق شده و این ظرفیت تا سه برابر قابل افزایش است.
کد خبر: ۳۰۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 28 September 2016
به گزارش تابناک از قزوینبه نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی سه شنبه شب در جلسه هم اندیشی قزوینی های مقیم خارج از کشور و علاقمندان  به سرمایه گذاری در استان که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در سالن مفاخر قزوین برگزار شد اظهارداشت: ازسال ۵۲ تا پایان سال گذشته ۹۷۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین صورت گرفته که تنها در شش ماهه امسال این میزان ۳۵۱ میلیون دلار است.

وی گفت: تاکنون ۱۵ شرکت خارجی در استان قزوین سرمایه گذاری کرده اند و ظرفیت ها و بسترهای خوبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی بویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور فراهم شده تا از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

استاندار تصریح کرد: ظرفیت صادرات نیز در استان بالاست و مصمم هستیم صادرات استان را از ۳۵۰ میلیون دلار فعلی به ۸۰۰ میلیون یا یک میلیارد دلار افزایش دهیم و این کار با مشارکت بخش خصوصی دست یافتنی است.

همتی بیان کرد: سفر رئیس جمهور فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی توانمند و ظرفیت های استان قزوین است تا بتوانیم سرمایه گذاران ایرانی و خارحجی بشتری را برای فعالیتهای اقتصادی جذب منطقه کنیم.

مسعود نصرتی شهردار قزوین هم در خصوص معرفی قزوین در سازمانهای بین المللی، برگزاری موفق اجلاس جاده ابریشم، پایلوت شدن قزوین در توسعه پایدار شهری گزارشی ارائه کرد.

در ادامه رضا پور وزیری در خصوص ضرورت تامین زیرساختهای گردشگری در استان، دادن اختیارات بیشتر به استانها برای رفت و آمدهای خارجی، حرکت در مسیر توسعه پایدار شهری، میراسکندی در خصوص حمایت جدی دولت از سرمایه گذاران فعلی، همایون شاهوردی در خصوص تسهیل در استفاده از خدمات زیربنایی، فرانسوا زاویر از ترکیه در خصوص تامین آب و حمایت دولت از واحدهای صنعتی موفق، مهدی طباطبائیان و مهدی جباری و چند تن از دیگر ایرانیان مقیم خارج دیدگاهها و پشنهادهای خود را به معاون اجرایی رئیس جمهور ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار