روحانی در قزوین:
رئیس جمهور با اشاره به کاهش تورم و رشد اقتصادی کشور گفت: کشور در یکسال گذشته بی‌دغدغه اداره شد؛ چرا شکر نعمت نمی‌کنید؟
کد خبر: ۳۰۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 28 September 2016
به گزارش  تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز، 7 مهرماه در جریان  سی و یکمین سفر استانی در جمع مردم قزوین در ورزشگاه شهید رجایی با بیان اینکه سفر به شهر زیبای قزوین برای کاروان تدبیر و امید افتخاری بزرگ است، گفت: قزوین شهر بزرگان، علما، ایثارگران، شهدا، سرداران و امیران است.
رئیس جمهور با اشاره به شخصیت شهید رجایی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار اسطوره مقاومت، صبر و ایستادگی است که همواره افتخار می‌کرد به عنوان فرزند ملت، بار سنگینی را به دوش می‌کشد.
وی با اشاره به اینکه قزوین شهر شهید بابایی است، گفت: ایشان نیز از شخصیت‌های برجسته و بزرگی است که خاطرات فراوانی از وی قبل از جنگ، در دوران جنگ و در جبهه های نبرد دارم که فرصت دیگری لازم است تا آنها را بیان کنم.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید از دوران دفاع مقدس درس بیاموزیم، گفت: ایران در دفاع مقدس در سایه وحدت، ایستادگی، ایثار و انگیزه‌های دینی در برابر جهانیان، توانست پیروز شود.

روحانی تصریح کرد: اگر در میان مردم دو دستگی، اختلاف و شکاف حاکم بود، مردم در گوشه و کنار فقط شعار می‌دادند و کمر همت را برای ایثار نمی‌بستند و اگر ملت ایران در برابر متجاوزین ایستادگی و استقامت و صبر پیشه نمی‌کرد آیا ما می‌توانستیم به پیروزی بزرگ و پرافتخار دفاع مقدس دست‌یابیم؟

وی ادامه داد: امروز هم راه پیشرفت و تعالی ما در سایه وحدت، انسجام و برادری برای حفظ منافع ملی باز است و من در اینجا می‌خواهم نمونه‌ای از آثار وحدت، ایستادگی و فداکاری شما و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری را به عنوان پیام سفر به اجلاس غیر متعددها در آمریکای لاتین و به‌عنوان سوغات سفر به مردم ایران بیان کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سه سال قبل هرکس به سازمان ملل و اجتماعات جهانی می‌رفت آنجا شاهد وحدت غرب و شرق و مزدوران آن‌ها برای اتهام به ملت ایران بودند، خاطرنشان کرد: در همه نطق‌ها، سخن‌ها و جلسات یا لحن آن‌ها لحن نصیحت به مسئولان ایرانی بود که مثلاً چرا در امور داخل دیگران دخالت می‌کنید، چرا سلاح کشتارجمعی تولید می‌کنید و چرا جهان را تهدید می‌کنید؟


روحانی اضافه کرد: امسال در سراسر اجتماعات بین المللی در مذاکرات، جلسات و ملاقات هایی که من در حد فرصت خود با ۲۲ نفر از رهبران جهان داشته ام، اولین سخنی که آنها گفتند تبریک به ایران برای موفقیت در برابر قدرت های جهانی بود. ‎
وی افزود: کشورهای غیر متعهد به ما می‌گفتند پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای تنها دفاع از حقوق خودتان نبوده بلکه دفاع از حقوق جهانِ در حال توسعه و در حال پیشرفت بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در مذاکرات هسته‌ای به جهان گفتیم شما نمی‌توانید فناوری‌های پیشرفته را در چند کشور منحصر کنید و به ملت‌های در حال پیشرفت جهان بگویید که نباید در فناوری‌های پیشرفته وارد شوید، عنوان کرد: ما تنها از حقوق ملت ایران دفاع نکردیم  بلکه ما از حقوق کشورهای در حال پیشرفت دفاع کردیم و این پیام صریح اجلاس کشورهای غیر متعهد به ملت بزرگ ایران بود.


روحانی با بیان اینکه اگر در سازمان ملل سخن و حمله‌ای رخ داد به آن افرادی بود که می‌خواهند از فرصت برجام به‌خوبی استفاده نکنند، تصریح کرد: اگر امسال در سازمان ملل سخن تندی بود سخن تند علیه کسانی بود که به کشورهایی مانند یمن تجاوز کرده و سرزمین آن‌ها را بمبباران می‌کنند.


وی اضافه کرد: شما ملت بزرگ و غیور در این سه سال با ایثار و فداکاری و ایستادگی‌تان چهره ایران را در جهان عوض کرده و عزت بخشیدید، این شما بودید که پیروز شدید و ما به‌عنوان نماینده شما بیان قلب شما و دل شما بودیم.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سراسر مذاکرات سخن این است که در فرصت پسابرجام چگونه استفاده کنیم، تشریح کرد: سخن این است که ایران به‌عنوان سد دفاعی در برابر تروریسم ایستاده است و زمان آن گذشت که ایران را متهم به حمایت از تروریسم و ساخت بمب هسته‌ای می‌کردند، سخن این است که چگونه در ایران سرمایه‌گذاری شود، چگونه با کارآفرینان ایران‌همکاری شود و ایران چگونه نقش خود را در منطقه برای ثبات ایفا کند.

روحانی با اشاره به اینکه ما در این سفر دیدیم همه کشورهایی که تولیدکننده و صادرکننده نفت بودند به خاطر افت قیمت نفت دچار چه مشکلات بزرگی شدند، عنوان کرد: شما می‌دانید در ونزوئلا تورم نزدیک به 500 درصد است؟ شما می‌دانید که عربستان سعودی در روزهای اخیر به خاطر کاهش قیمت نفت حقوق همه کارمندان دولت را کاهش داد؟

 وی اظهار کرد: عربستان سعودی در سال گذشته 100 میلیارد دلار کسری بودجه داشت و از ذخایرش برای اداره کشور استفاده کرد و این درحالی است که بزرگان کشور، نویسندگان، روزنامه‌ها و صداوسیما واقعیت را به مردم نمی‌گویند.


رئیس جمهور تاکید کرد: مردم بدانید در یک سالی که گذشت با افت قیمت نفت نه تنها ما از ذخیره برداشت نکردیم،  بلکه 20 درصد از درآمدمان را هم به ذخیره ریختیم، این در حالی است که در همه کشورهای تولیدکنندگان نفت قیمت پول ملی شان به نصف و بیشتر تنزل پیدا کرده است.

روحانی با اشاره به این که ثبات بازار ایران در شرایط بسیار سخت گذشته که نفت از 120 دلار به 40 دلار کاهش پیدا کرد و کشور بی دغدغه اداره شد، بیان کرد: چرا شکر نعمت نمی کنیم، وقتی من به کشورهای صادرکننده نفت گفتم، هم رشد اقتصادی داشتیم و هم در تورم کاهش داشتیم حیرت کردند و پرسیدند چندصد میلیارد دلار از ذخایرتان استفاده کردید؟ من گفتم میلیاردها دلار به ذخایرمان اضافه کردیم.

وی افزود: من گزارش کار دولت را نمی دهم من گزارش مقاومت و ایستادگی شما را بیان می‌کنم، تمام شاخص‌ها امروز به ما می‌گوید روند کشور و حرکت اقتصادی رو به رشد است؛  فداکاری کشاورزان این کشور نشان می‌دهد که محصول گندم ما سال گذشته 87 میلیون تن و خرید امسال ما 11.5 میلیون تن بوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نه تنها در شکر و برنج و جو وذرت ما قدم را به پیش گذاشتیم بلکه در صنعت حرکت رو به جلو است، آقای استاندار به من قول داد در قزوین تا پایان سال، مشکل 1000 مرکز اقتصادی که یا با تمام ظرفیت کار نمی‌کند یا نیاز به تکمیل دارد حل خواهد شد و این به معنای حرکت مردم قزوین در صنعت است.

روحانی افزود: همانطور که من در پیام نووزی اعلام کردم صادرات و حرکت اقتصادی و صنعت و خدمات ما نشان می دهد که امسال بدنبال هدف رشد 5 درصدی در اقتصاد هستیم، الآن هم به شما قول می دهم تا پایان سال رشد اقتصادی ما بالای 5 درصد خواهد بود.

وی بیان کرد: برای توسعه بیشتر استان آنچه در توان داشتیم در تهران تصمیم‌گیری کردیم و شرح و جزئیات آن در شورای اداری استان تشریح خو اهد شد، شما مشکل آب دارید با اینکه دشت قزوین دشت حاصلخیز است اما بهره برداری از آب و منابع زیرزمینی با تمام منابع زیرزمینی سازگار نیست.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اولین تصمیمش در زمینه آب است، یادآور شد: افت منابع زیرزمینی می تواند برای ما یک هشدار باشد، ما باید آب کشاورزی را درست استفاده کنیم، ما باید از آب بهینه استفاده کنیم، دولت در طول سال جاری ان شاءالله 20 هزار هتکار زمین کشاورزی را با آبیاری نوین احیا خواهد کرد.

روحانی افزود: در طول سال‌های گذشته و در دولت های گذشته حدود 20 هزار هتکار آبیاری نوین در قزوین اجرا شده بود آن هم فعالیت خود مردم بوده است، با این سفر ان شاءالله در سال 95 و 96 بیست هزار هکتار دیگر افزوده خواهد شد، این اولین تصمیم دولت برای آب و کشاورزی در استان قزوین است.

وی اظهار کرد: در استان قزوین مشکلات آب و فاضلاب وجود دارد، ما یک طرح کوتاه مدت برای قزوین داریم که امسال اجرایی و عملیاتی خواهد شد که هم در تهران صحبت کردیم هم در شورای اداری صحبت کردیم، برای انتقال آب سد طالقان به قزوین که تصمیمات برای اجرای این طرح اتخاذ خواهد شد.

رئیس جمهور بیان کرد: مسئله راه و راه آهن دومین کاری است که در تصمیمات دولت بوده است، مردم باید بتوانند به راحتی به زنجان، تهران و رشت از طریق راه آهن سفر کنند، ما به راه آهن دو خطه برای قزوین و تهران نیاز داریم.

روحانی با بیان اینکه در زمینه راه و اتوبان‌ها فعالیت‌هایی باید انجام شود و همچنین بیشترین برنامه دولت در این سفر درزمینه آب و برق است، اظهار کرد: یک نیروگاه جدید در استان از کلاس الف تکمیل خواهد شد، نیروگاه شهید رجایی بازسازی خواهد شد که رونق به استان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بهداشت، قزوین نیز کمبودهایی دارد که تصمیماتی اتخاذشده، در بخش‌های فرهنگی و ورزشی نیز اقداماتی صورت می‌گیرد، مجموعاً در این سفر 50 طرح و پروژه با اعتباری بیش از 903 میلیارد تومان برای توسعه قزوین در سال جاری و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
گفتنی است، دیدار با علما، روحانیون، فعالان اقتصادی و و حضور در نشست خبری در جمع خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری های استان قزوین نیز از دیگر برنامه های رئیس‌جمهور در این سفر است.

برچسب ها: تابناک ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار