نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جامعه‌ای که فرهنگ مظلوم واقع شده است، مسلمانان می‌توانند با حرکت در این حوزه در راستای قیام امام حسین(ع) گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
کد خبر: ۳۰۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 09 October 2016
حجت‌الاسلام مجید تلخابی در دیدار جمعی از بانوان استان قزوین که در استانداری قزوین صورت گرفت، با اشاره به حضور پررنگ بانوان در حادثه کربلا اظهار داشت: بانوانی که در کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند شامل هفت  مادر از جمله رباب مادر حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت زینب خواهر امام حسین‌(ع)، رمله مادر قاسم‌بن‌حسن، رقیه دختر حضرت علی‌(ع) و مادر عبدالله‌بن‌مسلم، مادر عمر بن جناده و مادر عبدالله‌بن‌حسن هستند که شاهد شهادت فرزندان خود بودند.

وی افزود: از قبیله بنی‌هاشم هم 12 بانو در کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند که چهار نفر از آنها از فرزندان حضرت علی‌(ع) از جمله ام‌کلثوم، زینب (س)، فاطمه و رقیه بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در واقعه قبل و بعد از عاشورا و حادثه کربلا تأثیرگذاری بانوان بسیار زیاد بوده است که خانواده امام حسین‌(ع) هم این کاروان را همراهی می‌کردند.

تلخابی ادامه داد: اگر عشق قوی باشد درد عاشق و معشوق برابر و همسان می‌شود که بالاترین این نوع عشق در دنیا بین رابطه خواهر و برادری امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) وجود داشت.

وی یادآور شد: حضرت زینب (س) تمام مصیبت‌های واقعه عاشورا را با چشم ظاهر مشاهده کرد و با توجه به وجود رابطه خواهری و برادری انتظار می‌رفت که این بزرگوار هم با داغ برادر زنده نماند اما زنده ماند تا واقعه عاشورا را به تمام جهانیان بازتاب دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در جامعه‌ای که فرهنگ مظلوم واقع شده است، مسلمانان می‌توانند با حرکت در این حوزه در راستای قیام امام حسین (ع) گام‌های ارزنده‌ای بردارند، چراکه مقوله فرهنگ به عنوان مظلوم‌ترین موضوع در جامعه محسوب می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار