استاندار قزوین گفت: با توجه به تاثیر چشمگیر پارک علم و فناوری در تحقق اقتصاد مقاومتی، الگوی بومی و نقشه کلان فناوری در این استان نیز باید تهیه شود.
کد خبر: ۳۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 10 October 2016
فریدون همتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن بررسی موانع و مشکلات پارک علم و فناوری استان، افزود: طی سه ماه آینده باید الگوی بومی و نقشه کلان فناوری استان تهیه و مشکلات پارک علم و فناوری در زمینه تجاری سازی محصولات تولید شده با حضور نمایندگانی از استانداری و سایر دستگاه های مربوطه با نگاه حمایتی، حل و فصل شود.
وی با اشاره به مشکل آب شرب این مجتمع، ادامه داد: مسئولان آبفای قزوین با توجه به استقرار چند واحد مرکز رشد در این پارک و با توجه به اهمیت آن در موضوع اقتصاد مقاومتی، نسبت به حل این مشکل در اسرع وقت و با کمترین هزینه اقدام کنند.
همتی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاه ها، یادآور شد: شرکت شهرک های صنعتی می تواند 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سفر رئیس جمهوری برای احداث شهرک فناوری را در پارک علم و فناوری قزوین هزینه کرده و از پراکندگی و نقصان طرح ها نیز جلوگیری نماید. 
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: آنچنان که نیاز به محصولات دانش بنیان به یک اصل ضروری در جامعه تبدیل شده باید مدیران جامعه نیز دانش خود را به روز کرده و در راستای توسعه واحدهای دانش بنیان اقدام کنند.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه امروزه دانشمندان به دنبال کشف نیازهای پنهان بشری بوده تا با ساخت و ارائه محصولات جدید بسیاری از بازارهای نو و ناشناخته را به دست آورند، ادامه داد: با توجه به وجود استعداد و ظرفیت های متعدد در این استان، هیچ کوتاهی نباید در این موضوع صورت گیرد.
وی یادآور شد: قزوین به لحاظ جمیعت، مساحت، نیروی تحصیلکرده، صنعت و دانشگاه از استان های بسیار برتر بوده و باید با تعامل و همکاری همه مسئولان نیازهای جدید و استراتژیک شناسائی و در راستای تولید و تجاری سازی محصولات آن، اقدام شود.
همتی اضافه کرد: باید مجموعه مدیریتی حاضر برای دانش بنیان کردن فعالیت های استان وارد عرصه عمل شوند و ضمن برقراری ارتباط دو طرفه با واحدهای دانش بنیان و رقابتی کردن محصولات و خدمات، موجب ارتقاء فعالیت های اقتصادی استان شوند. 
در ادامه، مشکلات پارک علم و فناوری قزوین از جمله اجرای صحیح قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، تسریع در زمینه اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان، تامین الگوی بومی و نقشه کلان فناوری، تخصیص بودجه استانی مناسب، تامین آب شرب پارک، نصب تابلوهای راهنمایی در سطح شهر و استقرار ایستگاه اتوبوس واحد مقابل آن بین اعضای حاضر بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دستورهای لازم نیز صادر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار