رییس کلانتری 109 بهارستان از دستگیری یک حامل اشیای عتیقه در میدان بهارستان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 23 October 2016
سرهنگ مهدی کرمی، در این‌باره گفت: چندی‌پیش یکی از تیم‌های گشت کلانتری 109 بهارستان در حال گشت‌زنی در محدوده استحفاظی خود بود که به رفتارهای فردی که یک ساک بزرگ را حمل می کرد و سعی داشت آن را از دسترس دیگران دور نگه دارد مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت جغرافیایی و احتمال وجود خطر برای شهروندان، مأموران به فرد مظنون دستور توقف دادند، گفت: با متوقف کردن این مرد، بلافاصله با هماهنگی‌های لازم از سوی مقام قضایی دستور بازرسی کیف وی صادر شد و متهم که سعی داشت با سخنان ضد و نقیض، مأموران را گمراه کند، سرانجام مجبور به تمکین از پلیس شد و اعتراف کرد که قصد جابجایی اشیای عتیقه را داشته است.

رییس کلانتری 109 بهارستان با اشاره به بازرسی از ساک همراه متهم افزود: مأموران در بازرسی از کیف دستی همراه متهم چندین قطعه اشیای قدیمی و عتیقه شامل یک جلد قرآن، تبرزین، شیپوری از جنس شاخ، باد زن دمنده، دو رشته تسبیح سفالی و یک قاب فلزی قرآن را کشف و ضبط کردند.

کرمی با اشاره به انتقال متهم و اقلام کشف شده به مقر انتظامی گفت: در کلانتری از  کارشناسان میراث فرهنگی دعوت شده و آنان با بررسی اشیاء کشف شده، قدمت اکثر آن‌ها را به بیش از 300 سال قبل تخمین زدند.

وی با بیان اینکه متهم با شکایت نماینده قانونی سازمان میراث فرهنگی و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد، افزود:‌ تحقیقات تکمیلی در مورد این فرد و دیگر همدستان احتمالی وی در پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار