معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با آغاز کشت گندم در استان بوشهر ۹۵ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت به این محصول اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 02 November 2016
خسرو عمرانی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: تولید گوجه فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های این استان است به گونه‌ای امسال پیش‌بینی تولید 560 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل شده است.

وی تولید خرما را از دیگر دیگر قابلیت‌های استان بوشهر دانست گفت: بیش از 6 میلیون اصله نخل در  33 هزار هکتار اراضی استان بوشهر بارور است  که  تولید سالانه آن 154 هزار تن محصول است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشت گندم در استان بوشهر خبر داد و افزود: برای کشت گندم در اراضی استان بوشهر 14 هزار تن بذر گندم تامین شده که تاکنون 9 هزار تن آن بوجاری شده است.

عمرانی با اشاره به اینکه 95 هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است تصریح کرد: 16 هزار و 500 هکتار اراضی استان بوشهر به روش آبی و 78 هزار و 500 هکتار به روش دیم تحت پوشش کشت گندم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشت گندم تا پایان آذرماه ادامه دارد افزود: در صورت بارش مطلوب بارندگی، پیش بینی می‌شود 117 هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بارش باران در سال زارعی گذشته سبب شد بیش از 130 هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شود که در نوع خود بی‌سابقه بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار