مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از برنامه‌ریزی این مجموعه در قالب پنج بسته برای خدمات‌رسانی به هرمزگانی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 02 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، غلامحسین شیری عصر شنبه(10 آبان) در جلسه شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: از مجموعه بسته‌های در نظر گرفته‌شده دو بسته در حوزه راه‌سازی و سه بسته در حوزه شهرسازی برنامه‌ریزی‌شده است.
 
وی بابیان اینکه یکی از اقدامات بزرگ و ارزنده‌ای که در حوزه راه‌سازی صورت گرفته آغاز احداث 1000 کیلومتر راه روستایی است که از امسال آغازشده است، گفت: این اداره کل برنامه اجرايي مناسبي را براي بالا بردن رتبه برخورداري استان از راه روستايي آسفالته و كاهش هزینه‌های اجرايي عمليات راه‌سازی به‌عنوان مهم‌ترین گام‌ها براي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي مدنظر قرار داده است و در اين برنامه سعي دارد طي سال جاري باکار ويژه جهادي و بهره‌گیری از توان تلاشگران راه و شهرسازي 1000 كيلومتر راه روستايي را زيرسازي و آسفالت نمايد.
 
وی تصریح کرد، عمليات زيرسازي توسط بخش خصوصي و با حداقل قيمت به ازاي هر كيلومتر لايه 8 ميليون تومان انجام‌شده درصورتی‌که بر اساس فهرست‌بها هزينه براي هر لايه خاک‌ریزی بالغ‌بر 20 ميليون تومان است.
 
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، تاكنون و در فرصت 2 ماهه 476 كيلومتر زيرسازي انجام‌شده و 265 كيلومتر آن آسفالت شده است كه اين موضوع علاوه بر كاهش هزینه‌های اجرايي ، در حداقل زمان انجام‌شده و اين حجم عمليات اجرايي راه روستايي در استان هرمزگان بی‌سابقه بوده است.
 
شیری اضافه کرد، تاكنون بالغ‌بر 55 كيلومتر اجراي عمليات زيرسازي توسط دستگاه‌ها و کارکنان اداره كل راه و شهرسازي به‌صورت اماني اجراشده كه باعث كاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت شده است. علاوه بر اين تاكنون 63 كيلومتر راه روستايي توسط دهیاری‌ها و خيرين زيرسازي و آسفالت شده و زيرسازي 89 كيلومتر نيز توسط دهیاری‌ها و خودياري مردمي و خيرين در حال انجام است.
 
وی همچنین به دیگر اقدام راه و شهرسازی درزمینهٔ راه‌سازی اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی در سال  جاري همگام با اجراي سیاست‌های اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، با عزم جدي وزارت راه و شهرسازي و با اعلام آمادگي سرمایه‌گذار بخش خصوصي ، ساخت اين آزادراه حدفاصل بندر شهيد رجايي – ايسين –تونل شهيد ميرزايي به طول مجموع حدود  90 كيلومتر با صد در صد تأمین مالي بخش خصوصي در برنامه اجرايي وزارت متبوع قرار گرفت .
 
به گفته شیری، پیش‌بینی‌شده است كه اين آزادراه در دوره 2 ساله احداث شود و تا استهلاك كامل سرمايه مورد بهره‌برداری بخش خصوصي قرار گيرد .
 
وی بیان داشت: با توجه به موقعيت ژئو پلتيك و بین‌المللی اين آزادراه در كريدور شماره 6 محورهاي ارتباطي شرق – غرب آسيا – اروپا و كريدورAH70 بزرگراه‌های آسيايي ، اين آزادراه ، نقش بسيار مهمي را در تسهيل و افزايش  ظرفيت زیرساختی ترانزيت بندرعباس به‌عنوان يكي از مهم‌ترین بنادر كشور ايفا می‌کند.  
 
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: این آزادراه همچنين زمینه‌ساز بستري مناسب بر طرح‌های توسعه‌ای منطقه ، بندر شهيد رجايي ، منطقه ويژه اقتصادي، پالايشگاه نفت بندرعباس، مجتمع فولاد هرمزگان و …در حمل‌ونقل ترکیبی  است .
 
وی به مهم‌ترین اهداف و پیامدهای مثبت احداث آزادراه شهید رجایی - بندرعباس- سیرجان اشاره کرد و افزود: استانداردسازی طراحی محور بر پایه تردد وسایل نقلیه سنگین، کاهش تصادفات جاده‌ای، مصرف بهینه سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش آلودگی هوا، کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین به داخل شهرها، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ترانزیتی منتهی به بنادر شهید رجایی و منطقه ویژه اقتصادی، تأثیرات مثبت اقتصادی برای کشور ازجمله پیامدهای مثبت احداث این آزادراه است.
 
شیری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی اشاره کرد و بیان داشت: طرح آماده‌سازی اراضی، آغاز صدور سند برای پنج هزار واحد مسکونی و ساماندهی بافت فرسوده از اقدامات مهم این حوزه به شمار می‌روند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی‌هایی که با ثبت‌اسناد صورت گرفته تا پایان امسال برای ساخت‌وسازهایی که تا قبل از 80 بدون مجوز ساخت‌وساز کرده‌اند طی مراحل در نظر گرفته‌شده اسناد مالکیت صادر شود.
 
وی همچنین به آماده‌سازی اراضی در شهرهای هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به حاشیه‌نشینی، تصرفات اراضي دولتي و كمبود نقاط سكونتي مطلوب، اين اراضي در شهرهاي بندرعباس، بندرلنگه، بندركنگ، چارك، جاسك، حاجی‌آباد و...آماده‌سازی صورت گرفته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار