مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از استفاده از سیستم آبیاری نوارتیپ برای نخستین‌بار در مزارع گندم این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 07 November 2016
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از استفاده از سیستم آبیاری نوارتیپ برای نخستین‌بار در مزارع گندم این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ ناصر فتاحی اظهار کرد: امسال ١۵ هکتار از مزارع گندم شهرستان اسدآباد شامل دو مزرعه برای نخستین‌بار در سطح اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری نوارتیپ مجهز شدند.

وی با تأکید به کشاورزان در راستای تجهیز اراضی خود به سیستم آبیاری نوارتیپ افزود: کشاورزانی که قصد تغییر سیستم آبیاری اراضی کشاورزی خود را دارند، با توجه به راندمان بالای ٩٠ درصد سیستم آبیاری نوارتیپ توصیه می‌شود در تجهیز اراضی خود از این سیستم آبیاری استفاده کنند.

فتاحی در ادامه از رشد ٢۵ درصدی بذرهای اصلاح‌شده گندم و جو در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سهمیه ابلاغی امسال بذر اصلاح‌شده گندم و جو شهرستان 2500 تن بوده که تا کنون ١۵٠٠ تن آن خریداری و بین کشاورزان اسدآبادی توزیع شده است.

وی ادامه داد: نوع بذر گندم آبی و دیم کشت پاییزه امسال شهرستان از ارقام پیشگام، سایسون، بذرمیهن، هما و سرداری است که از بذر پیشگام در کشت پاییزه گندم آبی استقبال بیشتری توسط کشاورزان شده است.

فتاحی با اشاره به اینکه امسال کشاورزان اسدآبادی برای نخستین‌بار در کشت پاییزه جو دیم از رقم بذر آبیدر استفاده کردند، بیان کرد: این رقم از بذر جو از عملکرد بالایی در تولید برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار