رئیس هیأت مدیره انجمن علوم پرتونگاری قزوین عنوان کرد
رئیس هیأت مدیره انجمن علوم پرتونگاری استان قزوین گفت: رادیولوژی قطعه‌ای گم شده در پازل سلامت کشور است.
کد خبر: ۳۲۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 11 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی افراه در گرامیداشت روز رادیولوژی که ظهر امروز در مرکز آموزشی درمانی ولایت استان قزوین برگزار شد با اشاره به آمار جمعیت پرتوکاران کشور اظهار داشت: در کشور به صورت تقریبی 25 هزار نفر پرتو کار فعالیت می‌کنند که از این آمار، 2 هزار و 500 نفر عضو انجمن علوم پرتونگاری هستند.

وی با بیان اینکه در استان قزوین تمام نیروهای بخش پرتوکار جزو انجمن علوم پرتونگاری هستند، ادامه داد: رادیولوژی یک قطعه گم شده در پازل سلامت است و در حال حاضر حداقل بهره‌وری را که برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده از بین رفته و حذف می‌شود که این امر در نهایت به ضرر بیماران است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن علوم پرتونگاری استان قزوین بیان کرد: بهره‌وری و سختی کار برای پرتونگاران از سوی مسؤولان در نظر گرفته نمی‌شود چراکه این مسؤولان معتقدند پرتونگاران حق اشعه را دریافت می‌کنند.

افراه ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و در قانون سازمان خدمات کشوری برنامه‌ای که پیش‌بینی شده به ضرر پرتوکاران بوده و تمام خدمات لازم برای فعالان این بخش از جمله کاهش زمان بازنشستگی، حق اشعه در حال بین رفتن است.

وی یادآور شد: پرتوکاران هیچ متولی در وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی ندارند و ظلمی به این قشر می‌شود که هر روز در حال افزایش است.

رئیس هیأت مدیره انجمن علوم پرتونگاری استان قزوین یادآور شد: بدون اطلاعات از اصول رادیولوژیکی و تصویربرداری نمی‌توان به بیماران ارائه خدمت کرد و همچنین تصویربرداری‌های غیرمجاز در مراکز این استان افزایش یافته است.

افراه عنوان کرد: برخورد با تصویربرداران غیرمجاز را به سازمان مربوطه اعلام کرده‌ایم و هیچ اقدامی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

وی مطرح کرد: استخدامی‌های رادیولوژی کشور در حد کم است و به صورت تقریبی برابر 4 نفر در برابر 100 نفر از نیروهای پرستاری باشد.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن علوم پرتونگاری استان قزوین ادامه داد: سازمان انرژی اتمی حمایت از پرتوکاران و تصویربرداران را انجام می‌دهد و اگر نتوانیم حقوق خود را دریافت کنیم، نمی‌توانیم به خوبی از بیماران حمایت کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
با سلام و تشکر.متاسفانه درین حوزه متم نه فرهنگسازی. اطلاع رسانی عمومی راجع به اثرات پرتوها و به تبع آن مسئولیت خطیر و حساسیتهای خاص کار رادیوتکنولوژیستها در حوزه تشخیص و درماک بیماریها نشده.متاسفانه ما با مشکلات عدیده صنفی مواجهیم که با بی توجهی غیرمسئولانه ای در وزارت بهداشت مواجهیم.چون بدنه کارشناسی و معاونت رادیولوژی جهت حل مشکلات و نطارت بر. این بخشها وجود ندارد.به امید حل مشکلات این صنف فداکار و مظلوم.
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
حتی کمترین توجه را هم ندارند به این رشته
سيد نويد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
سلام واقعا پرتوکاران به مدت زيادي ناديده گرفته شدن . زمانش رسيده که وزارت بهداشت فکري به حال اين وضع بکنه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار