مدیرکل کتابخانه‌های قزوین عنوان کرد
مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین گفت: یکی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های این استان ثبت اطلاعات کامل کتابخانه‌های استان قزوین از قبیل آدرس، شماره تلفن و آدرس الکترونیکی است که این اقدام برای نخستین بار در این استان انجام شده است.
کد خبر: ۳۲۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 11 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تاریخ، فرهنگ و دین کشور ما الفت دیرینه و همیشگی با کتاب داشته و کتاب نشان‌دهنده شادی‌ها، دشواری‌ها، غم‌ها، شادی‌ها، سختی‌ها و آسودگی‌ها بوده و نمایانگر گنجینه با ارزش ملت است.

وی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی بسیار مهم و با ارزش بوده به صورتی که  اگر در جامعه به یک دغدغه مهم فرهنگی تبدیل شود، می‌توانیم به صورت کاربردی از کتاب استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با اشاره به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزود: تهدیدات فضاهای مجازی موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده که این آسیب‌ها نگران کننده بوده و باید تلاش شود کتاب و فرهنگ کتابخوانی جایگزین آن شود.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌های ایرانی موضوع فضای مجازی بوده که با کنترل کردن و مدیریت موضوع فضای مجازی با جایگزین کردن کتاب، بخشی از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های استان قزوین ثبت اطلاعات کامل کتابخانه‌های این استان از قبیل آدرس، شماره تلفن و آدرس الکترونیکی است که این اقدام برای نخستین بار با همکاری و مشارکت استانداری قزوین و دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌ها به صورت تفکیک شده یادآور شد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته اعضای مرد 43 درصد، اعضای خانم 57 درصد، اعضای دانش‌آموز 55 درصد، اعضای دانشجو 10 درصد، اعضای کودک 20 درصد و اعضای متفرقه و سایرین 15 درصد است.

اسماعیلی مطرح کرد: به صورت کلی و جامع 66 هزار نفر تعداد اعضای کتابخانه‌های استان قزوین هستند که در 63 باب کتابخانه این استان عضو هستند و از خدمات فرهنگی کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به بخش عظیمی از فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی که در کتابخانه‌های استان قزوین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش‌های تخصصی کودک و نوجوان با حضور مادران در کتابخانه‌ها وجود دارد چراکه سلامت جامعه در گرو سلامت مادران خانواده بوده، همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی در داخل کتابخانه‌ها با حضور خانواده‌ها و برگزاری کارگاه‌های قصه‌نویسی از برنامه‌های اجرایی در کتابخانه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب و کتاب‌خوان، نقد و بررسی کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌ها در مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار