رئیس سابق شورای کار شرکت هپکو عنوان کرد؛
تابناک: مجید لطیفی با بیان اینکه برای حل مشکلات شرکت هپکو مکاتباتی را با بیت رهبری انجام داده ایم گفت: اگه شرکت هپکو نیز مانند بعضی از شرکت های استان سیاسی بود و نفع سیاسی داشت از حمایت مسئولان برخوردار بود وعده های مسئولان ارشد استان برای رفع مشکلات شرکت هپکو در حد حرف است و هیچ مشکلی رفع نشده است
کد خبر: ۳۲۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 15 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مجید لطیفی عضو شورای کار شرکت هپکو و رئیس سابق این شورا در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو گفت: شرکت هپکو شرکت فقیری نیست و از ثروت زیادی برخوردار است که باعث شده است عده ای با نگاه ساختمان سازی در فکر اجرای طرح های تفریحی ورزشی در زمین شرکت هپکو باشند.

لطیفی با توضیح بیشتری در خصوص نگاه ساختما سازی حاکم بر شرکت هپکو افزود: شرکت هپکو دارای 115 هکتار زمین است که بر اساس برنامه ریزی آقایان طرحی آماده شده بود که در بخشی از زمین شرکت هپکو مجتمع مسکونی، خدماتی و رفاهی ساخته شود و تمام سیاست های خود را نیز برای تحقق این هدف برنامه ریزی کرده بودند.

رئیس سابق شورای کار شرکت هپکو با بیان اینکه از جمله تعهدات سهامدار در زمان واگذاری شرکت هپکو به بخش خصوصی حفظ نیروی انسانی این شرکت بوده است که به آن عمل نکرده است بیان کرد: 1980 نفر نیروی انسانی شاغل در شرکت هپکو در زمان خصوصی سازی امروز به عدد 980 نفر رسیده است و این تخلف آشکار سازمان خصوصی سازی است.

وی افزود: شرکت هپکو بر اساس اصل 44 خصوصی سازی نشده بلکه رها سازی شده است و سازمان خصوصی سازی هیچ گونه نظارتی را بر روند فعالیت شرکت هپکو اعمال نکرده است.

لطیفی با اشاره به تولید 2145 ستگاه ماشین آلات راهسازی در سال 86 نتیجه خصوصی سازی این شرکت هپکو را تقلیل این رقم به عدد 305 دستگاه در پایان سال 94 می داند و عنوان می کند: سود خالص شرکت هپکو در سال 86 بر اساس صورتحساب های مالی مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون تومان است که امروز به دلیل خصوصی سازی اشتباه و غفلت مسئولان، شرکت هپکو دارای 35 میلیارد تومان بدهی اسمی است.

وی با طرح این سوال از مسئولان سازمان خصوصی سازی و مدیران استان مرکزی که چرا اهلیت سهامدار مورد بررسی قرار نگرفته است گفت: در زمان دولت قبل بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت هایی که عدم کفایت سهامداران آنها مشخص شده بود به دولت بازگشت اما متاسفانه مسئولان از شرکت هپکو غفلت کردند و این امر در خصوص این شرکت محقق نشد.

لطیفی سرگذشت شرکت هپکو را بسیار دردناک تر و وخیم تر از غار علیصدر که امروز از  طریق مسئولان و رسانه ها پیگیری می شود خواند و علت عدم حضور رئیس جمهور در شرکت هپکو را در سفر به استان مرکزی اینگونه تشریح کرد: هیچ عضوی از طیف کارگری در جلسه با رئیس جمهور حضور نداشت و این جلسه مربوط به طیف خاصی بود که در جواب درخواست ما برای بازدید رئیس جمهور از شرکت هپکو ناپایدار بودن وضعیت این شرکت را بهانه قرار دادند.

وی تاکیدات دائم مقام معظم رهبری برای اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی را ناشی از تدبیر و نگاه نافذ ایشان خواند و با گلایه از مسئولانی که در راستای تحقق این هدف متعالی قدم برنمی دارند گفت: بر خلاف فرمایشات رهبری گردش مالی شرکت هپکو که می توانست با 50 میلیارد تومان درست شود  تنها به این دلیل که از نظر سیاسی منفعتی برای آقایان نداشت حامی ندارد و مبالغی چون 300 میلیارد تومان نصیب این شرکت نشد.

این عضو شرکت هپکو این شرکت را در سطح ایران و منطقه بی نظیر خواند که با نیروی بومی توانسته بود در رقابت با سایر رقیبان مونتاژ کار تولید ایرانی ماشین آلات راهسازی را محقق کند و با بیان اینکه هولدینگ غیر رسمی که شرکت هپکو در چنگال آنها گرفتار شده است اجازه احیای مجدد این شرکت را نمی دهند خاطر نشان کرد: شرکت هپکو نباید به شخص واگذار میشد چرا که از عهده انجام این کار بر نمیآمد امروز واگذاری این شرکت به قرارگاه خاتم الانبیا به دلیل اشتراک های کاری بسیار یا بازگشت به دولت تنها راهکار زنده ماندن شرکت هپکو است.

لطیفی به پیگیری های کریمی و مقدسی در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو اشاره کرد که طرح سوال از وزیر اقتصاد را دنبال می کنند و با گلایه از غفلت و بی توجهی مسئولان ارشد استان گفت: روزی صحبت از رفع مشکلات و ورود 120 میلیون یورو می کنند که چنین چیزی صحت ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان وعده کرده بودند در دو قسط 3 میلیارد تومانی طی دو هفته پنج ماه حقوق معوقه کارگران شرکت هپکو پرداخت شود و از انعقاد قرار داد 1000 دستگاه ماشین سخن گفته بودند که این وعده ها در حد حرف مانده است و عملیاتی نشده است.

لطیفی افزود: مسئولان استان تنها به فکر آرامش هستند و نه رفع مشکلات که بارها و بارها با وعده های خود کارگرانی را که برای تامین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل شده اند به بازی گرفته اند و ما برای رفع مشکلات خود مکاتباتی را بیت رهبری انجام داده ایم که امیدواریم منجر به نتیجه مطلوب شود.

وی ورود مستقیم بیت رهبری به قصه خصوصی سازی شرکت هپکو را باعث شفاف شدن بسیاری از پشت پرده های خصوصی سازی این شرکت عنوان کرد و با بیان اینکه از محل پیش فروش محصولات شرکت هپکو رقمی معادل 1.8 میلیارد تومان حاصل شده است بیان کرد: چه موقع خواب مسئولان استان تمام می شود نمی دانم اما برای بیدار شدن مسئولان مشکلات خود را فریاد میزنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار