نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه افزایش جمعیت پیاده روی اربعین امر دور از دسترسی نیست و بسیار مبارک خواهد بود، گفت: پیاده روی اربعین کمر نظام سلطه را خواهد شکست.
کد خبر: ۳۳۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 21 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین شب گذشته در موکب احباب‌الرضا (ع) حسینیه اسلم‌بن‌ عمرقزوینی اظهار کرد: زمانی که خاطرات اربعین را در تاریخ ورق می‌زنیم متوجه می‌شویم که نخستین تاریخ اربعین پس از شهادت امام حسین ‌(ع) از سوی جابربن‌عبدالله انصاری صحابه پیامبر ‌(ص) که اواخر عمرش نابینا شده بود و شخصیتی به نام عطیه عوفی کوفی آغاز شد.
امام جمعه قزوین با بیان این که دو زائر مذکور امام حسین‌ (ع) از زمان آغاز حرکت تا آخر سفر خود در عشق این امام همام می‌سوختند، ادامه داد: امروز مسیر پیاده‌روی به سمت کربلای معلا هموار شده و زائران مورد پذیرایی قرار می‌گیرند اما سفر جابربن‌عبدالله انصاری و عطیه عوفی کوفی با سختی های فراوان همراه بوده و چگونه زنده مانده‌اند تا به زیارت قبر مطهر امام حسین ‌(ع) بروند، خدا می‌داند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به بررسی تاریخ تحلیلی و سیاسی اربعین اضافه کرد: هنوز راهپیمایی‌های پیش از انقلاب در شهرهای کشور فراگیر و فراوان نشده بود که شنیدیم قرار است در تهران و در روز اربعین یک راهپیمایی سیاسی، حماسی و عزاداری صورت گیرد.
وی عنوان کرد: فردای روز اربعین، راهپیمایی شکل گرفت که یک سابقه اجتماع بزرگ پیش از خود داشت و آن اقامه نماز عید فطر به امامت مرحوم آیت‌الله شهید مفتح در قیطریه تهران بود که در همه جا پیچید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این نماز 50 هزار نفر شرکت کرده بودند که گویی سبب شد به رژیم شاه ضربه وارد شده و کمرش بشکند.
آیت‌الله عابدینی افزود: در عید فطر آن روز و در اربعین آن سال، جمعیت بسیاری در راهپیمایی شرکت کردند که تحلیلگران حضور حدود 4 میلیون نفر را تخمین زده بودند که سبب شد ارکان رژیم پهلوی متزلزل و کار رژیم تمام شود.
وی ادامه داد: اگر هر سال مقداری به تعداد جمعیت زائران اربعینی افزوده شود، می‌رویم به سویی که بسیار طول نمی‌کشد جمعیت اربعین به 40 میلیون نفر برسد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: ایران برای انقلاب قیام کرد و امام که در تبعید بود به ما برگردانده شد و اگر جهان قیام کند، امام زمان ‌(عج) هم می‌آید.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: حرکت حماسی اربعین به قیام جهانی تبدیل شده؛ اگر با 4 میلیون نفر در راهپیمایی تهران، رژیم شاهنشاهی درهم شکسته شد اگر جمعیت زائران اربعین به 40 میلیون نفر برسد کمر رژیم صهیونیستی و استکبار و زورگویانی که مقابل اسلام ایستاده‌اند، شکسته می‌شود.
وی به تفسیر اربعین طبق آیات الهی و فرمایش حضرت زینب ‌(س) پرداخت و اذعان کرد: اربعین؛ مارایت الا جمیلا، ان تنصرالله ینصرکم، ان‌الله یدافع عن‌الذین امنوا و کم من فئة قلیله است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: کربلا تمام قلب‌های اهل عالم را اسیر امام حسین ‌(ع) کرده است، در کجای دنیا چنین جمعیتی داریم؟ جمعیت میلیونی کربلا را دنیا به خود ندیده و نخواهد دید.
وی اضافه کرد: امروز زائران در اربعین، صداقت گفتار و تحقق کلمات حضرت زینب (س) را فریاد می‌زنند که خطاب به یزید فرموده بود، « ای یزید! من تو را تحقیر و کوچکت می‌کنم، تو شکست خوردی، هر نیرنگ و حیله‌ای داری به کار بگیر و هر کوشش و تلاشی داری فروگذار نکن و هرکاری می‎توانی انجام بده».
امام جمعه قزوین بیان کرد: حضرت در بخش دیگری از خطبه‌های خود فرموده بود، «ای یزید به خدا قسم که تو نمی‌توانی نام و یاد ما را از صحنه روزگار محو کنی و آیین الهی و وحی قرآن را نابود کنی» که سبب شد حیثیت نداشته یزید بر باد برود.
آیت الله عابدینی یادآور شد: اربعین در مسائل معنوی انسان معجزه می‌کند؛ اگر کسی 40 شبانه‌روز کاری را با خلوص الهی انجام دهد چشمه‌های معرفت، فهم، شعور، معنویت، عرفان و نورانیت از دل به جوشش در می‎آید که لازم است زائران قدر برکات حضور در اربعین حسینی را بدانند.
برچسب ها: تابناک ، قزوین ، عابدینی ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار