همتی تأکید کرد:
استاندار قزوین با بیان اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت تدبیر و امید از توسعه صادرات غیر نفتی به طور تمام قد حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۳۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 23 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین، شب گذشته در پنجمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین با بیان اینکه در صادرات غیر نفتی ، حمل و نقل نقشی اساسی ایفا می‌کند، اظهار کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی باید پرونده‌ای ویژه برای حمل و نقل باز کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی زیرساخت موثری در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی است، افزود: معاونت امور اقتصادی استانداری برای بهبود شرایط حمل و نقل پیگیری برگزاری جلسات هماهنگی خواهد بود تا چالش های پیش روی این حوزه بر طرف شود.
همتی تأکید کرد: تمام مسئولان باید تلاش کنند تا فاز اول این پایانه اردیبهشت سال آینده و بخش دوم نیز حداکثر تا هفته دولت تکمیل شود.
وی با بیان اینکه صادرات رویکردی استراتزیک و مهم است اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند این امر است تا از تمام ظرفیت های جدید کشور در توسعه صادرات غیرنفتی استان استفاده شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است از حمایت کامل دولت از این دست صادرت‌ها خبر داد و افزود: به هیچ کس چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی اجازه مانع‌تراشی در صادرات استان را نخواهیم داد.
وی با ابراز نارضایتی از عملکرد بخش کشاورزی استان قزوین در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در هر کاری باید با داشتن زمان بندی مشخص و برنامه ریزی کار را جلو ببرد در غیراینصورت طبیعی است که بدون برنامه ریزی درست خروجی مثبتی نیز حاصل نخواهد شد.
مقام عالی دولت با اشاره به صادرات بیش از 333 میلیون دلار کالا از قزوین را قابل قبول دانسته وادامه داد: عملکرد استان نسبت به برنامه ابلاغی اقتصاد مقاومتی 64 درصد و نسبت به تعهد استانی 44 درصد محقق شده است.
وی از معافیت تعرفه‌ای صادرات کشمش به منظور حمایت دولت از این بخش خبر داد و تأکید کرد:  دولت برای تولید و توسعه کشمش صادراتی برای هر یک کیلوگرم کشمش، مبلغ 2 هزار ریال یارانه صادراتی پرداخت می کند.

برچسب ها: تابناک ، قزوین ، همتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار