امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این که مسئولان باید بسیجی باشند، گفت: اختلاس‌ها توسط مسئولانی صورت می‌گیرد که روحیه بسیجی ندارند.
کد خبر: ۳۳۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 25 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: دست یکدیگر را می‌گیریم برای این‌که اراده الهی محقق شود و دل‌هایمان به نور ایمان روشن و اعمالمان، اعمال صالحه باشد.
 وی تصریح کرد: باید جامعه‌ای داشته باشیم که الگوی جوامع دیگر باشد و اگر صحبت از بازار و تجارت می‌شود، بازار و تجارت مسلمین به عنوان بهترین الگو و نمونه معرفی شود.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به تأسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره) اشاره و تأکید کرد: بهره‌مند شدن از تفکر، اندیشه، رفتار و منش بسیجی از مهم‌ترین شاخصه‌های بسیجی بودن به شمار می‌رود.
 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که بسیجی بودن با اسم به دست نمی‌آید، گفت: با رفتار، اندیشه و افکار است که می توانیم در جرگه بسیجیان حقیقی قرار بگیریم.
 وی ادامه داد: بسیجی کسی است که وعده‌های خدا را باور دارد و برای تحقق وعده‌های الهی به میدان می‌آید و از هیچ کس واهمه ندارد.
 آیت‌الله عابدینی یادآور شد: امام خمینی (ره) با توپ، تانک و نیروهای نظامی انقلاب را به پیروزی نرساند بلکه با اندیشه، اراده وعمل بسیجی این امر را محقق کرد.
 نماینده ولی‌‍فقیه در استان قزوین اذعان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی این انقلاب را از مرزهای ایران اسلامی عبور داد و زمینه گسترش آن را در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق، بحرین و حتی کشورهای غیر اسلامی فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر معنای بسیج را به خوبی درک کنیم، باید بدانیم که هر مسلمانی، چه زن و چه مرد بسیجی است و هر کسی که با قرآن زندگی کند و به آن عمل نماید صاحب روحیه انقلابی، شجاعت و امانت می‌شود و این‌ها همه از ویژگی‌های بسیجی است.
 امام‌جمعه قزوین بیان کرد: نمی‌شود کسی مسلمان باشد و بسیجی نباشد الا این که فقط نام مسلمان را با خود همراه داشته باشد و تا مسلمان شدن واقعی فاصله زیادی داشته باشد.
 خطیب جمعه قزوین افزود: همین که آدمی مسلمان شود و بخواهد بر اساس دستورات دین عمل کند، بسیجی است. بنابراین اگر ما 80 میلیون جمعیت داریم، در حقیقت 80 میلیون بسیجی داریم مگر این که برخی بگویند ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم به اسلام عمل کنیم.
 وی با تأکید بر این‌که همه مسئولان باید بسیجی باشند، اضافه کرد: اگر کسی را در نظام اسلامی بخواهیم مسئول کاری بکنیم، باید حتماً بسیجی باشد. این همه مؤمن، مسلمان و امانت‌دار در کشور حضور دارند؛ چرا باید به کسانی مسئولیت‌ها و امانات نظام را بسپاریم که روحیه انقلابی و بسیجی ندارند.
 آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: هر چه خیر و برکت در کشور وجود دارد را مرهون تلاش‌ها و روحیه بسیجی هستیم و سربلندی امروز نظام اسلامی و کشورهای منطقه به یمن روحیه بسیجی به دست آمده است.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: هر چه خیر و خوبی در کشور وجود دارد به برکت روحیه بسیجی به دست آمده و هر چه خیانت و ناجوانمردی در کشور وجود دارد به خاطر عدم توجه به روحیه بسیجی است. اگر اختلاسی در کشور صورت گرفت قطعاً همان‌هایی هستند که به جای بسیجیان بر مسئولیت‌ها تکیه زده‌اند و دست به چنین اقداماتی زده و به مردم خیانت می‌کنند.
وی بیان کرد: هر زمان قدرت و تصمیم‌گیری به کسانی که روحیه بسیجی نداشتند، سپرده شد کشور دچار دزدی، اختلاس و خیانت در بیت‌المال شد. کسی که خیانت می‌کند مؤمن و بسیجی نیست و فرقی نمی‌کند که چه کسی آن خیانت را انجام داده باشد.
 امام‌جمعه قزوین یادآور شد: پیغمبران (ص)، ائمه اطهار (ع) و رهبران بزرگ دینی همگی دارای روحیه بسیجی بودند و برجستگی بزرگان به بسیجی بودن آن‌ها بود و هر چه اقتدار و عزت برای جامعه اسلامی ایجاد کردند به خاطر برخورداری از روحیه بسیجی بوده است.
 وی به هجرت رسول گرامی اسلام (ص) از مکه به مدینه هم اشاره و خاطرنشان کرد: چهل جنگ‌جو از چهل قبیله تصمیم داشتند تا با حمله به پیغمبر (ص) ایشان را به شهادت برسانند که امام علی (ع) برای حفظ جان پیغمبر (ص) در رختخواب ایشان خوابیدند و خداوند در این خصوص فرمود: برخی‌ها برای جلب رضای الهی جانشان را با خدا معامله می‌کنند و خدا نسبت به بندگان مهربان است و خداوند نگذاشت به امیرالمؤمنین آسیبی برسد.
آیت‌الله عابدینی به انفجار حله عراق هم اشاره کرد و افزود: این انفجار فاجعه‌ای غم‌انگیز است و شهادت مظلومانه زائرین اربعین را تسلیت می‌گوییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار