رئیس اداره دامپزشکی آبیک:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: با اقدامات صورت گرفته و پایش و مراقبت فعال این اداره، این شهرستان در حال حاضر عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ای درمرغداری‌های آبیک تشدید می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جلسه پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور مدیران و مسئولین فنی واحد های مرغداری شهرستان آبیک صبح امروز در محل اداره دامپزشکی شهرستان بر گزار شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با بیان توضیحات لازم در خصوص وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد بر اهمیت اجرای اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای در داخل و خارج از واحدهای مرغداری شامل محوطه‌ها و جاده‌های منتهی به واحد تأکید کرد و در ادامه گزارشی از وضعیت بیماری‌های تنفسی طیور در منطقه و اقدامات انجام گرفته توسط اداره دامپزشکی در پیشگیری و کنترل بیماری شامل مراقبت‌های فعال و غیر‌فعال در واحدهای روستایی و صنعتی و مکاتبات صورت گرفته است، ارائه کرد.

مرتضی یعقوبی تصریح کرد: طرح ضدعفونی منطقه‌ای در واحدها که شامل تعیین کارواش و کنترل جدی حمل و نقل خودروها با استفاده از این کارواش‌ها و تعبیه یک انبار تخم‌مرغ در خارج از واحد و عدم استفاده از خودروهای ارسالی از سوی واسطه‌ها و کنترل حمل تخم‌مرغ‌های شکسته با استفاده از وانت‌بارهای اجاره‌ای در واحد و تأمین کارتن و شانه‌های تخم‌مرغ مورد نیاز برای تأمین نیاز به مدت 2 ماه و عدم حمل کود اقدام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته و پایش و مراقبت فعال این اداره، این شهرستان در حال حاضر عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و اما با توجه به گزارش مواردی از بروز بیماری در منطقه، لزوم آماده‌باش برای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار