مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: استان قزوین برروی گسل های فراوان اجتماعی قرار دارد که حاشیه نشینی موجب آنهاست.
کد خبر: ۳۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 29 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محسن قاسمی با حضور در برنامه بی حاشیه سیمای استان گفت: کشور و به تبع آن استان قزوین برروی گسل های فراوان اجتماعی قرار دارد و تکانه های آن هزینه و تبعات زیادی می تواند داشته باشد.

وی حاشیه نشینی را یکی از آسیب های جدی اجتماعی برشمرد و افزود: تمام کسانی که پیرامون یا بطن شهر زندگی می کنند، اما از امکانات و خدمات شهری برخوردار نیستند حاشیه نشین تلقی می شوند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی از فقر اجتماعی، فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، روانی و فقر امنیتی به عنوان عمده ترین مشکلات حاشیه نشینان یاد کرد و اظهارداشت: مشکلات حاشیه نشینی فقط مشکل کسانی که در این محدوده زندگی می کنند نیست بلکه باتوجه به نظریه «هجوم حاشیه نشین بر متن» مشکلات حاشیه نشینان مشکلات عموم و آحاد جامعه تلقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: حاشیه نشینی بستر مستعدی برای رشد ناهنجاری های اجتماعی است و افراد سودجو با توجه به خلاء امنیتی مقاصد خود را با کمترین نگرنی دنبال می کنند.

قاسمی در این برنامه تلوزیونی گفت: بسیاری از کسانی که در این مناطق زندگی می کنند انسان های شریفی هستند و نباید به همه ساکنین این مناطق برچسب ناهنجای بزنیم بلکه باید کاری کنیم تا آنها حس شهروندی داشته باشند و به خودباوری و اعتمادبه نفس برسند و احساس هویت اجتماعی کنند که این کار یک گام مهم برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی است.

قاسمی در پایان با اشاره به تقسیم کار ملی دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی یادآورشد: به زودی این تقسیم کار و مسئولیت در استان به دستگاه ها ابلاغ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار