مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تجهیز 5 هزارو 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری خبر داد .
کد خبر: ۳۳۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 29 November 2016
بیژن لطفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با تابناک قزوین  با بیان این خبر افزود : تا کنون 5 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری بارانی و قطره ای  قرار گرفته که این میزان حدود 15 درصد کل اراضی زراعی و باغی آبی شهرستان  است .
وی اظهار کرد : با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری پیش بینی می شود  این میزان از اراضی زراعی و باغی تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری  به 20 درصد سطح کنونی افزایش یابد.
لطفی تصریح کرد : با اقدامات انجام شده در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی کشاورزان در خصوص اهمیت آب و شدت و عمق بحران کم آبی، در حال حاضر پرونده متقاضیان سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطحی بالغ بر 3هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان در دست اقدام و بررسی می باشد
وی اضافه کرد : از این میزان یک هزار300 هکتار از پرونده متقاضیان تجهیز سیستمهای نوین آبیاری  تکمیل شده و آماده اخذ تسهیلات می باشد که در صورت وصول اعتبارات، عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک بیان داشت : در سالهای اخیر، بعلت خشکسالی های متمادی در بخش کشاورزی و افزایش بی رویه برداشت آب از منابع آبی، افت شدید سطح آبهای زیرزمینی ایجاد شده که خطرات بیشتری برای  کاهش تولیدات محصولات کشاورزی خواهد داشت.
لطفی با تاکید بر اجرای طرح های بهینه سازی برداشت آب از منابع زیرزمینی گفت : نصب کنتورهای هوشمند، اجرای پروژه های آب و خاکی ، خطوط انتقال آب کانال، لوله گذاری در مسیرهای انتقال و اجرای سیستم های آبیاری نوین می تواند راهکار مناسبی برای مقابله با بحران آب باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار