امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: رییس‌جمهور به‌جای این‌که از لغو سخنرانی‌ها ابراز شرمساری کند از امتیازات که شتاب زده در برجام به دشمنان داده شد، شرمسار باشد.
کد خبر: ۳۳۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 02 December 2016
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به حادثه ریلی زائران امام رضا (ع)، اظهار کرد: هنوز دل‌های مسلمانان و مؤمنین از حادثه حله عراق مجروح بود که حادثه ریلی زائران تبریز به مشهد پیش آمد و ده‌ها نفر از زائران امام رضا (ع) مظلومانه جان باختند.
وی با بیان این‌که این‌ها مسائلی است که تا حدودی قابل پیش‌گیری است، تصریح کرد: همه حوادث قابل پیش‌گیری نیست اما اگر خطای انسانی به وجود آورنده حادثه‌ای باشد، باید جواب گو باشیم و تلاش کنیم دیگر شاهد حوادث مشابه نباشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها عزل و نصب‌های غیر کارشناسانه صورت می‌گیرد و مدیریت جامعه را دچار اختلال می‌کند و ممکن است در وقوع چنین حوادث ناگواری نقش داشته باشد.
امام‌جمعه قزوین به سوء مدیریت‌هایی که در ایام اربعین در مرز مهران صورت گرفت، اشاره و بیان کرد: قصه اربعین مربوط به امسال و سال گذشته نبوده است بلکه همه می‌دانستند که در این ایام چنین برنامه‌ای انجام خواهد شد و با توجه به این آگاهی و اطلاع باید توجه بیشتری به آن صورت می‌گرفت.
وی تأکید کرد: توصیه ما به مسئولان این است که برای سال آینده برنامه‌ریزی‌های بهتری انجام دهند و از فرصت یک ساله‌ای که در اختیار دارند زمینه‌هایی را فراهم نمایند که زائران اربعین حسینی با عزت، احترام، رفاه و آسایش بتوانند از مرز عبور کنند و در مراسم اربعین شرکت نمایند.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 58 اشاره و یادآور شد: باید در مقابل قانون رفتار صادقانه داشته باشیم و قانون را تابع خواسته‌های شخصی، حزبی و جناحی قرار ندهیم و آن را پای هوس‌های انسانی قربانی نکنیم، بلکه خودمان را با قانون منطبق کنیم.
خطیب جمعه قزوین با تأکید بر این‌که عمل به قانون باید سرلوحه کارها قرار گیرد، اضافه کرد: مخصوصاً مسئولان ما باید تعهد و صداقت را نشان دهند و از نفاق و دورویی فاصله گرفته و با صداقت و راستی و بر مبنای قانون عمل کنند چرا که عمل بر مبنای قانون عزت، اقتدار، رضایت مردم و پیشرفت اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به روز دانشجو، اظهار کرد: متأسفانه در خیلی از موارد با جوانان و دانشجویان با ادب، با دیانت و قانون‌مند مقابله می‌شود. مسئولان دانشگاه‌ها اگر از این دانشجویان حمایت نمی‌کنند لا اقل دست به تضعیف آن‌ها نزنند.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: گاهی اتفاق می‌افتد مسئولان دانشگاه‌ها هر چه خشم، سخت‌گیری، فشار و نامهربانی خود را متوجه دانشجویانی می‌کنند که به مملکتشان احترام می‌گذارند، در پی تحقق «ما می‌توانیم» هستند، در سرعت علم و دانش گام‌های جدی بر می‌دارند و از دانشجویانی که به دیگران وابسته‌اند، به فتنه‌گران خدمت می کنند و عوامل استکبار جهانی محسوب می‌شوند حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
وی بیان کرد: خواسته رهبر، ملت و جامعه ما این است که فضای دانشگاه‌ها به نفع مردم، افزایش سرعت پیشرفت علم، تغییر در جهت فضاسازی برای علم آموزی، رفع نیازهای جامعه و استکبار ستیزی تغییر کند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به لغو برخی از سخنرانی‌ها یادآور شد: مقام ارشد اجرایی کشور از لغو سخنرانی‌ها ابراز شرمساری می‌کند، در حالی‌که خوب بود نسبت به امتیازاتی که شتاب‌زده به دشمنان در مذاکرات برجام دادید و چیزی از آن‌ها نگرفتید، شرمسار باشید. برای حقوق‌های نجومی شرمسار باشید در حالی‌که مردم نیازمند شغلی هستند که حداقل درآمد را داشته باشند.
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: رهبری بارها تأکید کردند که تکلیف حقوق‌های نجومی مشخص شود و حقوق بگیران تنبیه و مجازات شوند اما شما برای این مسأله مهم اقدامی نکردید و برای این منظور باید شرمسار باشید. این‌که وعده صد روزه به هزار روزه رسیده و کاری انجام نشده و مردم همچنان از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند شرمسار باشید. رییس جمهور باید برای رکود اقتصادی که قرار بود برطرف شود، شرمسار باشد.
وی افزود: مسئولان باید برای قراردادهای نفتی که بیشتر در آن منافع قدرت‌های استکباری دیده شده و هم منافع کسانی که در این قراردادها سود می‌برند، شرمنده باشند. بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی که تنها راه برون رفت از رکود و تنها راه ایجاد اشتغال و سر و سامان دادن به اقتصاد ملی است، باعث شرمساری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: پشت کردن به ملت و دل بستن به دشمنان ملت که جز بدعهدی، دروغ، بی‌وفایی، ظلم و غارت از آن‌ها سراغ نداریم جای شرمساری دارد نه لغو سخنرانی‌ها.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: انتظار داریم مسئولان شرمساری خود را به‌جا ابراز کنند و برای چیزهایی که درد مردم است شرمسار باشند نه چیزهایی که برای مردم درد و مشکل ایجاد می‌کند و باعث اختلاف و ناراحتی می‌شود.
وی به تصویب تمدید تحریم‌ها توسط سنای امریکا هم اشاره و اظهار کرد: تیم مذاکره کننده بارها وعده دادند که تحریم‌ها تمام شد، فتح الفتوح صورت گرفت و همه مشکلات حل خواهد شد در حالی‌که پس از انجام این همه هزینه باز هم شاهد تحریم‌های ظالمانه هستیم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: این رفتار امریکایی‌ها در وهله اول همان تیم مذاکره کننده را تحقیر کردند و تحقیر آن‌ها نیز هم به ملت و هم دولت ما بر می‌گردد؛ چرا باید کاری کنیم که موجب بی‌حرمتی و تحقیر دشمنانمان قرار بگیریم؟! قرآن به ما می‌فرماید: اگر شما ایمان داشته باشید، شما دست برتر هستید؛ هر کجا دستورات دینی و قرآنی را نادیده گرفتیم ضربه خوردیم و یکی از این قصه‌ها، قصه برجام بود و مسئولان باید عبرت بگیرند.
خطیب جمعه قزوین در پایان به شهادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) اما زمان (عج) به امامت رسیدند و ضمن تسلیت شهادت آن امام همام، امامت حجت‌بن‌الحسن (عج) را تبریک عرض می‌کنیم.
برچسب ها: تابناک قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار