اکثر انتخاب های ترامپ برای دولت جدید مردان سفید پوست هستند، با این وجود رئیس جمهور منتخب آمریکا سه زن، که همگی از فرزندان مهاجران هستند را جهت خدمت در دولت خود انتخاب کرده است.
کد خبر: ۳۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 03 December 2016
با نزدیک شدن به زمان آغاز دولت دونالد ترامپ، خبرها حکایت از مشخص شدن گزینه های احتمالی رئیس جمهور جدید آمریکا برای تصدی جایگاه های کلیدی دارد، که در این بین نام سه زن، که همگی رنگین پوست هستند بیش از پیش قابل توجه است.
 به گزارش تابناک قزوین به نقل از سی ان ان، از آغاز شکل گیری کابینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب تاکنون سه زن رنگین پوست را برای اداره بالاترین جایگاه ها در دولت خود انتخاب کرده است، از جمله فرماندار کارولینای جنوبی؛ نیکی هیلی، کسی که در جریان مبارزات انتخاباتی اولیه جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶ از سرسخت ترین منتقدان ترامپ بود.
اکثر انتخاب های ترامپ برای دولت جدید مردان سفید پوست هستند، با این وجود رئیس جمهور منتخب آمریکا سه زن، که همگی از فرزندان مهاجران هستند را جهت خدمت در دولت خود انتخاب کرده است.
 
سه زن رنگین پوست در دولت ترامپ 

نیکی هیلی
 فرماندار کارولینای جنوبی، انتخاب ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل است.
هیلی در شهر بمبرگ، واقع در کارولینای جنوبی متولد شده است. وی جزء مهاجرین سیک پنجاب هندوستان است، که به واسطه احراز پست فرمانداری کارولینای جنوبی، به عنوان نخستین زن فرماندار این ایالت، تاریخ ساز شده است.
هیلی در ابتدا با ظهور ستاره ای جدید در حزب جمهوری خواه –یعنی مارکو روبیو- از این سناتور فلوریدایی در جریان مبارزات انتخاباتی مقدماتی جمهوری خواهان حمایت کرد و پس از خروج وی از گردونه رقابت از سناتور تد کروز پشتیبانی کرد.
وی در موضع گیری صریحی هرگونه ارتباط با ترامپ را در گذشته رد کرده در ماه فوریه نیز گفته بود که: ترامپ هر آن چیزی است که یک نفر به عنوان رئیس جمهور به آن نیازی ندارد.
 
سه زن رنگین پوست در دولت ترامپ 

ایلین چاو  
یک مقام مسئول روز سه شنبه به سی ان ان گفت: ایلین چاو؛ وزیر کار سابق، گزینه ترامپ برای وزارت ترابری (حمل و نقل) است.
چاو متولد تایپه در تایوان است، وی به همراه خانواده اش در سن ۸ سالگی به آمریکا آمده اند. ایلین چاو نخستین زن آمریکایی-آسیایی است که برای سمت وزارت به کار گرفته شده است.
وی در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، از سال ۲۰۰۹-۲۰۰۱ وزیر کار بوده و این تصدی مقام وزارت در دولت بوش طولانی ترین زمانی است که از جنگ جهانی دوم تا کنون کسی توانسته در چنین جایگاهی فعالیت کند.
چاو با میچ مکانل؛ رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا کنون، ازدواج کرده است.
هیلی و چاو هر دو پیش از برگزاری جلسات مجلس سنا برای تأیید سمت های دولتی، صلاحیت و سوابقشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
سه زن رنگین پوست در دولت ترامپ
 

سییما ورما
ورما دختر یک خانواده مهاجر هندی؛ گزینه ترامپ برای تصدی مدیریت مراکز خدمات درمانی و پزشکی است.
سییما ورما؛ بنیان گذار شرکت مشاوره ای سیاستگذاری حوزه سلامت، ساکن ایندیانا، کسی است که پس از طراحی مدل توسعه ای برنامه ملی بهداشت اوباما، با مایک پنس؛ که پیش از این به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شده، روابط نزدیکی برقرار کرده است.
ترامپ در صحبت هایش گفته بود: از این که سییما ورما را به عنوان مدیر مراکز خدمات درمانی و پزشکی معرفی می کند بسیار خوشحال است چون وی چندین دهه تجربه در زمینه مشاوره سیاستگذاری مراکز خدمات درمانی را دارد و می تواند با هدایت سیستم های پیچیده ما به آمریکا کمک کند.

مترجم: میثم خاکپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار