رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین:
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: توجه به پژوهش هنوز باور جدی مسئولان نیست به همین دلیل بسیاری از مشکلت کشور همچنان باقیست و حل نشده است.
کد خبر: ۳۳۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 03 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین خبرنگار مهر، ابوالحسن نائینی در نشست خبری مشترک مسئولان کمیته ها و دست اندرکاران هفته پژوهش استان قزوین که ظهر شنبه درمحل سالن باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت:تازمانی که مسئولان  و دست اندرکاران کشور باور عمیق و واقعی به امر پژوهش نداشته باشند نمی توان امیدوار بود که عرصه پژوهش پیشرفت قابل توجهی کند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین بیان کرد: وقتی اعتبار سه درصدی پژوهش به یک درصد کاهش پیدا می کند نشان می دهد واقعا به پژوهش باور نداریم و امروز با گذشته ۱۶ سال از تعیین هفته پژوهش هنوز نتوانسته ایم مشکلات خود را با اتکا به تحقیق حل کنیم.

وی گفت: وقتی با وجود مشکلاتی در حوزه آب، ترافیک، صنعت و کشاورزی هنوز نتوانسته ایم از ایده های برتر تحقیقاتی برای حل آنها استفاده کنیم نشان می دهد از شعار تا عمل و باور فاصله داریم.

نائینی یادآورشد:وقتی صنایع ما نمی خواهند از پژوهش های ارزشمند انجام شده استفاده کنند دیگر کاری ازدانشگاه ساخته نیست و نمی توان به اجبار کسی را مجبور به استفاده از تحقیق کرد.

هفته پژوهش بهترین فرصت برای شناسایی ایده های برتر

دبیرکل ستاد هفته پژوهش استان اضافه کرد: باید ضمن فرهنگ سازی نسبت به نهادینه کردن تحقیق و پژوهش اقدام کرد و هفته پژوهش بهترین فرصت برای تعامل بیشتر علاقمندان و دوستداران کارهای پژوهشی با مراکز علمی است.

وی گفت: پژوهش محوری باید جدی گرفته شود و با تقویت فعالیتهای تحقیقی در مراکز علمی از دانشجویان مستعد در این بخش حمایت کنیم.

نائینی اظهارداشت: اگر بخواهیم پژوهش در دستگاههای اجرایی جایگاه خود را پیدا کند باید بستر آن را در همه عرصه ها فراهم کنیم و با تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان از این فعالیتها حمایت کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین یادآورشد: در عصر کنونی فقط تجربه نمی تواند مشکل گشای کارها باشد و باید علم و دانش در کنار تحقیق و پژوهش به کار گرفته شود تا شاهد بهینه سازی امور باشیم.

وی گفت:بایدکمک کنیم تااختراعات و ابتکارات دردانشگاهها ثبت و ضبط شود و اقدام لازم برای تولید محصول از تحقیقات صورت گیرد و بازاریابی در این عرصه ضروری است.

نائینی اضافه کرد: ارتباط صنعت و کشاورزی با دانشگاه و فعالیتهای پژوهشی بهترین راه توسعه فعالیت های دانش محور و کاربردی کردن تحقیقات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار