رئیس جمعیت هلال‌احمر آبیک:
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک گفت: دوره تخصصی حمایت روانی ویژه امدادگران در جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 06 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، دوره تخصصی امداد حمایت روانی ویژه امدادگران در جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک برگزار شد.

در این دوره 24 نفر از امدادگران آقا در زمینه حمایت روانی به مدت چهار روز از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

دوره تخصصی حمایت روانی با هدف پیشگیری از افسردگی امدادگران پس از حضور در صحنه حوادث مختلف و تخلیه ذهن آنان از واکنش‌ها روانی شایع پس از وقوع حوادث برگزار شده است.

محمدحسن رجبی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در این دوره آموزشی، امدادگران وظایف امداد حمایت روانی در حوادث، گروه‌های آسیب‌پذیر و واکنش‌ها و اختلال‌های روانی شایع پس از وقوع سانحه اعم از کوتاه مدت و بلند مدت آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیامدهای روانی و اجتماعی سوانح، استرس و مدیریت آن در زمان سانحه و کمک‌های اولیه روان‌شناختی، اصول، روش‌ها و فنون مداخله در بحران از دیگر سر فصل‌هایی بود که امدادگران در دوره تخصصی عمومی امداد حمایت روانی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک با بیان اینکه در دوره تخصصی عمومی امداد حمایت روانی از دو تن از مدرسان مجرب استفاده شده است، افزود: با برگزاری دوره تخصصی عمومی امداد حمایت روانی برای امدادگران، آنان یاد می‌گیرند که چگونه پس از وقوع حوادث اختلال‌های روانی را از ذهن خود خارج کرده و به شرایط عادی برگردند؛ چه بسا باید به شرایط بهتر برگردانده شوند که در این زمینه ضعف وجود دارد و امکان تحقق آن زیاد امکان‌پذیر نیست.

رجبی ادامه داد: در پایان این دوره از امدادگران، آزمون کتبی و عملی گرفته شد که 15 نفر قبول شدند و برای آنان گواهینامه صادر شده است.

وی به برگزاری زنگ ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی سوره شهر آبیک در قالب مانور اشاره کرد و گفت: مانور ایمنی و زلزله با هدف آموزش آگاهی‌بخشی و آماده‌سازی دانش‌آموزان در برابر حوادث طبیعی به ویژه زلزله از طریق تئوری و عملی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه سوره شهر آبیک برگزار شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک مطرح کرد: این مانور با همکاری جمعیت هلال‌احمر و اداره آموزش و پرورش آبیک، آتش‌نشانی و اورژانس برگزار شده است.

رجبی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک با اداره آموزش و پرورش این شهرستان اقدام به آموزش برنامه‌های امداد و نجات در حدود 70مدرسه شهری و روستایی کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: در این آموزش‌ها مربیان سازمان جوانان با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را از آموزش‌های لازم در خصوص آمادگی پیش، حین و بعد از حادثه بهره‌مند کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در این آموزش‌ها با توجه به خطر بالای زلزله و اهمیت ارتقای آمادگی، به دانش‌آموزان شناسایی خطرات سازه‌ای و غیر سازه‌ای، شناسایی نقاط ایمن، خروج اضطراری و امدادرسانی به مصدومان و هم‌کلاسی‌ها به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

رجبی بیان کرد: پس از به صدا درآمدن آژیر زلزله فرضی دانش‌آموزان در راهروها و کلاس‌های درس پناه گرفتند و مصدومان این حادثه توسط عوامل امدادی به چادرهای امداد و یا با اورژانس به بیمارستان فرضی منتقل شدند.

وی افزود: در این مانور علی رحمانی فرماندار شهرستان آبیک، معاونان پشتیبانی و پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش این شهرستان، رئیس و اعضای شورای شهر آبیک و دیگر مسؤولان حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار