رئیس ستاد اقامه نماز قزوین:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به وجود یک هزار و 300 مسجد در این استان گفت: در حال حاضر 25 مسجد در حال ساخت است که کافی نیست زیرا به ازای هر 10 هزار نفر باید یک مسجد ساخته شود.
کد خبر: ۳۳۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی در اجلاس استانی نماز که ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز این استان از 25 سال قبل آغاز به کار کرد و فعالیت‌هایی همانند برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز را در کارنامه خود دارد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد حساسیت در مسؤولان و منویات رهبری افزود: یکی از مطالبات رهبری ایجاد احساس مسؤولیت همگانی در نماز است که در این راستا تمام مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به برخی از راهکارهای عملی برای ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد: ایجاد مساجد بین راهی، فعال شدن نمازخانه‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نماز جماعت در مدارس از جمله راهکارهایی است که برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه اثر دارد.

موسوی تصریح کرد: با کمال خرسندی این حس در مسؤولان به وجود آمده که نسبت به ترویج فرهنگ نماز دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در دومین اجلاس استانی نماز 2 هزار و 400 اثر به دبیرخانه اجلاس رسیده که برخی از آن‌ها هم با توجه به اهمیت موضوع به چاپ رسیده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: یک هزار و 300 مسجد در این استان وجود دارد که در حال حاضر در 400 مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود و باید بستر لازم برای اقامه نماز در سایر مساجد استان هم فراهم شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 950 نماز جماعت در مدارس استان قزوین اقامه می‌شود، خاطرنشان کرد: از 74 اداره‌کلی که در این استان فعال است، در 70 اداره‌کل نماز جماعت به صورت مستمر اقامه می‌شود.

این مسؤول مطرح کرد: در حال حاضر 25 مسجد در حال ساخت است که کافی نیست زیرا به ازای هر 10 هزار نفر باید یک مسجد ساخته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته 19 دستگاه اجرایی این استان به دلیل عملکرد مطلوبی که در اقامه نماز جماعت داشت از آنان تقدیر و27 دستگاه اجرایی هم شایسته تقدیر شناخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار