استاندار قزوین در نشست با هیئت اقتصادی چینی از آمادگی کامل استان در زمینه سرمایه گذاری خارجی خبر داد و گفت: منتظر شنیدن سوت اولین قطار از چین به مقصد قزوین و پس از آن به اروپا هستیم.
کد خبر: ۳۳۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین فریدون همتی، استاندار قزوین در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری چینی با بیان اینکه کار با شرقی ها و چینی‌‎ها با تعصب خاصی دنبال می شود، اظهار کرد: موفقیت کشور چین موفقیت جمهوری اسلامی خواهد بود.
وی افزود :کاروانسرای سعد سلطنه قزوین در گذشته در مسیر راه ابریشم بعنوان بندر خشک محسوب می شده و این پروژه هم در مسیر احیای جاده مسیر ابریشم تلقی می شود که کشور چین یکی از محورهای اصلی این راه به شمار می رود.
همتی در ادامه به اهمیت احیای جاده ابریشم اشاره و افزود : یکی از انگیزه های جدی مان احیای مسیر راه ابریشم است که این طرح در راستای آن می باشد.
استاندار تصریح کرد : امنیت و علاقه قزوین در زمینه مشارکت با چینی ها خودش یک زیرساخت اساسی به شمار می رود .
 نماینده عالی دولت در استان قزوین اذعان داشت : آمادگی کامل  داریم تا از ورود به کشور ایران در کنار سرمایه گذاران باشیم و تمام مسائل مربوط به سرمایه گذاری را در سطح کشور پیگیری و دنبال کنیم.
در ادامه «یو جینگ یو» مدیرمرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات کشور چین گفت: مهمترین هدف از سفر این هیئت تجاری و بازرگانی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری است که امیدواریم بعه نتایج خوبی دست یابیم.
وی افزود: برای ادامه مسیر ریلی جاده ابریشم که می تواند در کاهش هزینه های ترانزیت کالا دراین مسیر موثر باشد مصمم هستیم و امیدواریم طرح های مهمی را عملیاتی کنیم.
یو جینگ یو بیان کرد: بخشی از محموله هایی که از شهر «ای ایوو» چین به مقصد ایران با کشتی بارگیری می شود حدود ۴۰ روز در راه است که با اجرای شبکه ریلی می توان این مدت را به ۲۰ روز کاهش داد.
وی تصریح کرد: حجم ۴۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین ایجاب می کند تا با توسعه شبکه ترانزیت کالا و شبکه ریلی برای کاهش هزینه و زمان جابجایی اقدام شود که با استفاده از ظرفیت های موجود و همکاری مشترک می توانیم به طرح های خوبی برسیم.
یو جینگ یو اظهارداشت: بیشتر محموله ها از طریق دریا به بندرعباس می رسد و ما تمایل داریم با توسعه مسیرهای ریلی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی و کاهش هزینه ها اقدام کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار