امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: وقف که ریشه در عقیده و ایمان انسان دارد برای ماندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات آن قرار داده شده است.
کد خبر: ۳۴۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی سه شنبه شب در همایش استانی وقف که در مجتمع شهید آقایی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها همواره به دنبال جاودانگی و ماندگاری هستند و تلاش می‌کنند تا آن چیزهایی را که در اختیار دارند همیشه برای خود حفظ کنند، اما گاهی به این معنا نگاه عاقلانه و گاهی نگاه جاهلانه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر انسان می‌خواهد اثر مال و اعمالش هیچ‌گاه پایان نیابد، و همواره باقی بماند، باید آن را با خدا مرتبط کند و خداوند نیز انسان را به این کار دعوت کرده و تأکید می‌کند که خریدار مال و جان مؤمنان است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: زینت دنیا، زینتی گذراست و به انسان قیمت نمی‌دهد و خداوند نیز در این خصوص می‌فرماید: زینت‌های دنیایی زینتی برای زمین است نه زینتی برای انسان؛ بنابراین انسان نباید محبت خود را به زینت‌های دنیایی معطوف کند.

وی یادآور شد: خداوند فرموده برای انسان زیبایی ویژه در نظر گرفته‌ام و آن عقیده و ایمان است و خداوند این دو را زینت بخش دل‌های انسان قرار داده است.

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که همه انسان‌ها خواهان جاودانگی هستند، گفت: انسان با عقیده و ایمان به جاودانگی دست پیدا می‌کند و وقف که ریشه در عقیده و ایمان انسان دارد برای ماندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات آن قرار داده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ایه ۱۱۲ سوره توبه، تأکید کرد: خداوند همان‌گونه که مشتری مال انسان است، مشتری جان او نیز هست و آن‌هایی که در این مسیر با خدا معامله کردند، جاودانگی یافتند.

وی در پایان بیان کرد: مدیریت فعلی اوقاف استان از تجربیات ارزشمندی برخوردار است و امروز شرایطی فراهم شده تا مردم با خیال آسوده اموال خود را در اختیار دین قرار داده و آن را وقف امور خیریه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار