فرماندار سنقرو کلیایی:
فرماندار سنقر و کلیایی گفت: مدیریت و برنامه ریزی در بحث مصرف آب با توجه به کاهش بارندگی ها و کمبود منابع آبهای زیر زمینی برای تامین آب کشاورزی و شرب در فصل گرما ضروری است.
کد خبر: ۳۴۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، یاور محمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سنقر و کلیایی با بیان اینکه امروز مساله کمبود آب، هشدار جدی و نگران کننده ای است، گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را به خود اختصاص داده، جهاد کشاورزی بایستی برنامه ریزی جامعی در خصوص میزان مصرف آب محصولاتی که زیرکشت قرار می گیرند در دستور کار خود قرار دهد تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.
وی توسعه کشت محصولات گلخانه ای را در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به بیمه محصولات کشاورزی نیز برای جبران خسارت های احتمالی توسط کشاورزان بایستی جدی گرفته شود.
فرماندار سنقر و کلیایی آموزش روستاییان و کشاورزان را با بهره گیری از ظرفیتهای موجود در خصوص مشارکت و همکاری آنها با دستگاههای ذیربط در جهت کاهش حوادث و بحران ها و خسارتهای ناشی از آن مورد تاکید قرار داد.
محمدی همچنین هماهنگی بیشتر از گذشته اعضا ستاد مدیریت بحران با برگزاری تمرینات و مانورها را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه بحث آموزش در کاهش حوادث و کنترل خسارت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: روستاهایی که در سال های گذشته با مشکلاتی از قبیل سیل، تخریب منازل مسکونی و... مواجه بوده و آسیب پذیری آنها بیشتر است بایستی در اولویت آموزشها قرار گیرند.
بررسی وضعیت روستاها در خصوص ذخیره سوخت زمستانی و استقرار ماشین الات راهداری در مسیرهای مواصلاتی اصلی وحالت آماده باش آنها برای بازگشایی مسیرهای برف گیر در روستاها از دیگر موضوعات مورد تاکید فرماندار سنقر و کلیایی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار