رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت:درحال حاضر ۱۳۰۰ مسجد در استان وجود دارد و ۲۵ مسجد نیز در حال ساخت است و با توجه به افزایش جمعیت هنوز این تعداد جوابگوی نیازها نیست و کمبود داریم.
کد خبر: ۳۴۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی درحاشیه دومین اجلاس استانی نماز قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ستاد اقامه نماز از ۲۵ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و با برگزاری بیست و چهارم اجلاس توانسته دستاوردهای معنوی خوبی در سراسر کشور داشته باشد.

وی افزود: توجه به منویات مقام معظم رهبری در اجلاس ها و ایجاد حساسیت در مسئولان و مردم از مهمترین رویکردهای اجلاس های نماز است که در این راستا ضمن آسیب شناسی و بررسی کمبودها تلاش شده برای اقامه نماز در سطوح مختلف جامعه اقدام لازم صورت گیرد.

موسوی تصریح کرد: ایجاد مساجد بین راهی، برنامه ریزی در خالی نماندن نمازخانه های های ادارات و مساجد، برگزاری نماز جماعت در مدارس و تشویق و ترغیب دانش آموزان به برپایی نماز از جمله کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: ۱۳۰۰ مسجد در استان وجود دارد که در ۴۰۰ مسجد نماز جماعت اقامه می شودو در ۹۵۰ نمازخانه مدارس هم شاهد برگزاری نمازهای جماعت هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یادآورشد: از مجموع ۷۴ اداره و دستگاه اجرایی فعال در استان در حال حاضر در ۷۰ اداره شاهد برپایی نماز جماعت هستیم.

مساجد موجود شهر کافی نیست

موسوی از ساخت مساجد جدید در مناطق مختلف استان هم خبر داد و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک مسجد وجود دارد و ۲۵ مسجد نیز در دست ساخت است که این تعداد کافی نیست.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۷۴ دستگاه اجرایی در خصوص برپایی نماز و فعالیت مناسب در این زمینه نمره خوبی گرفتند و مورد تقدیر قرار گرفتند و امسال ۲۷ دستگاه شایسته تجلیل شدند.

موسوی ضمن تشکر ازدست اندرکاران برگزاری اجلاس استانی نمازاظهارامیدواری کرد باهمکاری همگانی گام مهمی درترویج فرهنگ نماز در استان برداشته شود و شاهد دستاوردهای این فریضه الهی باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: بدون شک اگر نماز از سوی همه مردم بویژه مدیران، کارمندان، دانشجویان، والدین و دانش آموزان جدی گرفته شود و در موقع اذان شاهد اقامه آن در مساجد و نمازخانه ها باشیم می توانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی بوده و به سلامت معنوی جامعه نیز امیدوار شویم.

دومین اجلاس استانی نماز قزوین با محور «نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی» روز گذشته پس از ایرد سخنرانی مسئولان استانی و کارشناسان کشوری، رونمایی از کتاب ترنم وصل و تجلیل از فعالان عرصه نماز به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار