پژوهشگر برتر کشور:
پژوهشگر برتر کشور گفت: برای تبدیل شدن ایده های پژوهشی به محصول و ثروت نیازمند حمایت جدی دولت و مراکز علمی هستیم.
کد خبر: ۳۴۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سعید عباس بندی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه و هفته پژوهش که در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: توسعه تحقیقات بنیادین به معنای نفی فعالیت های کمی نیست اما باید جایگاه آن جدی گرفته شود.

وی افزود: بسیاری از سیاست های حوزه پژوهشی هنوز اجرا نشده و بهینه سازی نظام آموزشی مورد غفلت قرار گرفته که با اصلاح نظام پذیرش دانشجو می توان امور را سامان داد.

این پژوهشگر برتر کشور و استان قزوین یادآورشد: ساماندهی و تقویت نظام ارزیابی، رتبه بندی در حوزه علم و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد و اگر بخواهیم در عرصه های جهانی حضور موفقی داشته باشیم نیازمند شناسایی نخبگان و پرورش استعدادها هستیم.

وی اظهارداشت: افزایش بودجه پژوهش به ۴ درصد تولید ناخالص داخلی باید تا سال ۱۴۰۴ محقق شود که برای رسیدن به این نقطه باید از تحقیقات حمایت جدی شود.

عباس بندی یادآورشد: ارتقاء منزلت استادان و هیئت علمی، اشتغال دانش آموختگان، گسترش هیئت های علمی، تبدیل ایده به محصول، مناسب سازی سطوح تحصیل و حمایت از پایان نامه های پژوهشی از کارهایی است که باید در اولویت قرار گیرد تا پژوهش حمایت شود.

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین اضافه کرد: تبدیل ایده های پژوهشی به محصول و تولید ثروت، حمایت از مقالات علمی و بومی سازی ایده ها از کارهای مهمی است که می تواند در این عرصه کمک پژوهشگران باشد.

در این مراسم از ۲۲ پژوهشگر برتر استان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار