رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور به بخش مسکن وابسته است.
کد خبر: ۳۴۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 07 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد رضا رضایی، رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون عمرانی مجلس و مدیران شهری قزوین که در شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحران در حوزه مسکن، رکود در اقتصاد را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا 30درصد اقتصاد وابستگی مستقیم به بخش مسکن دارد، افزود: هم‌اکنون و در شرایط فعلی کشور رکود در حوزه مسکن موجب شده تا درآمد شهرداری‌ها با کاش قابل توجهی روبرو شود.
رضایی بیان کرد: رکود در حوزه مسکن باعث شده تا شهرداری‌ها برای رفع مشکلات مادی خود به دنبال راهکارهایی همچون فروش تراکم و ماده 100 باشند.
وی حل مشکلات مالی شهرداری‌ها را نیازمند حل مشکل مسکن در کشور دانسته و عنوان کرد: ایجاد شرایط آسان برای پرداخت تسهیلات مسکن می تواند یکی از راهکارهای رونق در مسکن کشور باشد.
رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی مشکلات مالی در اجرای پروژه‌های عمرانی را نیز از دیگر مشکلات کشور دانسته و تأکید کرد: با این روند و این میزان اعتبارات نباید انتظار داشته باشیم تا پروژه‌های عمرانی در کشور به نتیحه برسد.
وی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را یکی از راه‌حل‌های موجود برای اتمام آن دانسته و با ابراز گلایه از عدم شفافیت در واگذاری این پروژه‌ها اضافه کرد: قطار سریع‌السیر، و پارک ملی باراجین از پروژه‌هایی است که حتما در کمیسیون عمرانی مجلس دارای اولویت خواد بود و امیدواریم بتوانیم برای آن در بودجه 96 ردیف مشخصی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار