فتاح:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه خدمات به مددجویان باید اولویت بندی شود، گفت: شاخص کار و تلاش در امداد رسیدگی به احسن وجه به مددجویان است.
کد خبر: ۳۴۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 08 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سید پرویر فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یک روزه به قزوین در جمع مدیران و روسای کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: فلسفه تغییر مدیریت ها یک نظریه علمی و قابل دفاع است چراکه به رشد و ارتقا خدمت و کارها منجر می شود.
وی ادامه داد: تغییرها در امداد تنها محدود به افراد نیست بلکه ما باید علاوه برر تغییر و جابجایی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت افراد، در خصوص شیوه ها و روشها نیز به بازنگری دست بزنیم تا فرایند خدمت در امداد ارتقاء یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: هر کاری که در کمیته امداد انجام می شود برای خدمت به مددجو است و تغییرات و تصمیم ها باید با تغییر وضعیت مددجویات مرتبط باشد.
وی اضافه کرد: شاخص کار و تلاش در امداد رسیدگی به احسن وجه به مددجویان است چراکه هر میزان تلاش ما در هر حدی بدون تأثیرگذاری در زندگی و وضعیت مددجو معنایی ندارد.
فتاح خاطرنشان کرد: کار و خدمت برای مددجویان هیچ منتی ندارد از این رو سراسر کار ما باید خدمت به مددجو باشد و جلب رضایت مددجو برایمان ارزش باشد چراکه این رضایت مددجواست که در درگاه الهی برجسته و مهم است.
وی توضیح داد: کار صالح و با نیت قرب الهی در درگاه الهی پذیرفته می شود بنابراین باید کاری کنیم تا نتیجه کار و تلاش ما در ارتقای زندگی محرومان و نیازمندان ملموس شود البته کار خیری که مردم انجام می دهند بهتر از سایر کارهاست.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: همه خدمات به مددجویان باید اولویت بندی شود و براساس نیازهای ضروری و فوریت های لازم اقدام شود از این رو مددکاران باید ارتباط پیوسته و مستمری با مددجویان داشته باشند و نیازهای آنها را براساس ضرورت های در امداد پیگیری کنند.
وی کار فرهنگی را محور اقدامات امداد دانست و اظهارکرد: همه کار امداد کار فرهنگی است، کار فرهنگی تنها در برنامه های فرهنگی خلاصه نمی شود بلکه همه کار خدمتی امداد فرهنگی است و این کار فرهنگی نباید تنها برای مددجویان باشد بلکه خدمات فرهنگی ما علاوه بر مددجویان در حوزه بصیرت بخشی و کار معرفتی نیز به همکاران ارائه شود.
فتاح با تقدیر از اقدامات انجام شده در استان قزوین اعلام کرد: باید تلاش ها را استمرار دهید و ارتقای وضعیت خدمتی را از شرایط موجود نیز بالاتر ببرید و در این میان بدانید که هر میزان که در هزینه ها صرفه جویی کنید، مبالغ در سایر سرفصل های استان منظور می شود.
در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین دارای ظرفیت های زیادی است که می توان از این ظرفیت ها برای ارتقای وضعیت خدمتی به نیازمندان بهره برد.
وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: استان قزوین در حال حاضر بیش از 22 هزار خانوار تحت پوشش دارد و در زمینه صدقات نیز رشد خوبی را داشته است البته در برخی طرح ها رشد داشته ایم از جمله در طرح محسنین 14 درصد رشد داشته ایم.
وی یادآورشد: در خصوص احداث مسکن مددجویی نیز عملکرد استان بیش از تعهد و برنامه پیش بینی شده بوده به طوری که 59 واحد شهری، 623 واحد روستایی احداث و 17 واحد نمیه تمام شهری و 62 واحد نیمه تمام روستایی را احداث کرده ایم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: هدف اصلی رئیس و هیئت امنای کمیته امداد در این دوره پس از کسب رضایت پروردگار و رهبر معظم انقلاب کسب رضایت مددجویان و افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد است.
وی افزود: انباشت فقر بین خانواده‌های تحت حمایت و پوشش کمیته امداد امری انکارناپذیر است، منابع امدادی که از مردم و دولت به دستمان می‌رسد متاسفانه پاسخگوی همه نیازهای افراد تحت پوشش در همه ابعاد نیست و کمیته امداد هم موظف است که نیازهای ضروری مددجویان و افراد تحت پوشش را رفع کند.
فتاح با بیان اینکه شش درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: با توجه به افزایش تورم تاثیر یارانه پرداختی کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر بودجه کمیته امداد و بهزیستی در بودجه سال 95، 1/5 درصد از بودجه جاری کشور را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ما توسعه روحیه انفاق در بین مردم از طریق جشن‌های عاطفه، نیکوکاری، رمضان و.... و کاهش تصدی‌گری در امداد استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در مساجد و خیریه‌ها و حامیان داخل و خارج کشور و استفاده از افراد داوطلب مردمی در امداد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآورشد افزود: کاهش هزینه‌های اداری و جاری امداد چابک‌سازی و سبک‌سازی،‌ حذف تشریفات اداری، شفافیت مالی و گزارش‌دهی به مردم و مسئولین از مسائلی است که ما با جدیت آنها را دنبال می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار