مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۵۹درصد تراکتور های کشاورزی مورد استفاده درمزارع و باغات این استان زیر ۲۵ سال سن دارند.
کد خبر: ۳۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 08 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، شهرام رحمانی صبح پنجشنبه در جلسه  پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۱۱۸  دستگاه تراکتور و  ۶۸  دستگاه کمباین در بخش کشاورزی  استان قزوین مورد استفاده قرار می گیرد.

وی یکی از معضلات در امر توزیع سوخت؛   ماشین آلات کشاورزی  را عدم پلاک گذاری ادوات  کشاورزی  دانست و گفت : در مرحله اول طرح پلاک گذاری اداوات کشاورزی  بیش از ۳ هزار دستگاه با سن زیر ۱۳ سال مشمول شماره گذار ی شده که تاکنون  یک هزارو ۵۰۰ دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات  و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : همچنین  برای  یک هزارو ۵۰۰  دستگاه تراکتور باقیمانده  نیز پرونده سازی شده و یا خواهد شد.

وی اظهار داشت: هماهنگی لازم با پلیس راهور استان برای پلاک گذاری ادوات کشاورزی در شهرستانها انجام شده است.

رحمانی در ادامه با اشاره به این نکته که ۵۹ درصد تراکتورهای کشاورزی استان  دارای سن بین  ۱ تا ۲۵ سال و ۴۱ درصد هم بالای ۲۵ سال سن دارند خاطر نشان ساخت :  هم اکنون برای  ۴۱ درصد باقیمانده  تراکتورها بالای ۲۵  در بخش کشاورزی  استان نیز  سوخت  توزیع  می شود.

وی اظهار داشت : با توجه به هماهنگی انجام شده در سال آینده همه ماشین  آلات کشاورزی باید پلاک گذاری شده و در غیر آن  سوخت به  آنها تعلق نخواهد گرفت.

مدیر تنظیم بازار محصولات  و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مشکل کندی روند کار را متمرکز و استانی بودن بازدیدهای کارشناس فنی، عدم وجود قوانین  یکسان  برای ایجاد انگیزه در پلاک گذاری ادوات کشاورزی و کندی روند اجرای کار بعلت مشکل سرما در فصل زمستان و ترافیک کاری کشاورزان در ایام ۹ ماهه کار   برشمرد.

وی اضافه کردن تعداد روزهای بازدید از ۲ به ۴ روز، شهرستانی شدن بازدیدهای فنی، تبلیغات رسانه ای برای اطلاع رسانی به کشاورزان را مهمترین راهکار برای حل مشکلات واجرای طرح پلاک گذاری  ماشین آلات  کشاورزی دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار