عضو شورای اسلامی شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: استانداری قزوین حق ندارد نسبت به بودجه شهرداری قزوین تعیین و تکلیف کند.
کد خبر: ۳۴۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 08 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز با حضور اعضا در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد با بیان اینکه استانداری قزوین حق ندارد نسبت به بودجه شهرداری قزوین تعیین و تکلیف کند، اظهار داشت: مسؤولان شهرداری قزوین حق ندارند در جلسات استانداری وعده‌های غیرقانونی بدهند که تا به امروز این اتفاق در برخی موارد رخ داده است.

وی افزود: طبق قانون هر تصمیمی که قرار است در شهرداری قزوین اتخاذ شود باید از شورای اسلامی شهر قزوین مصوبه داشته باشد تا اجرا شود، گرفتن تصمیم توسط مسؤولان استانی و شهری در بودجه شهرداری قزوین برخلاف این روند صحیح نیست.

در ادامه این جلسه هم بر لایحه رفاهی کارکنان شهرداری قزوین اشاره شد و رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورا مخالفتی در تصویب این لایحه ندارد و شهرداری قزوین به هر نتیجه‌ای در این خصوص برسد، در صحن علنی شورا موافقت می‌کند.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی با اشاره به حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز مهران عنوان کرد: از سه سال گذشته مدیریت کشوری این حمل و نقل بر عهده سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بوده است.

وی مطرح کرد: در سال جاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مسؤولیت هدایت یک هزار دستگاه اتوبوس را در مرز مهران بر عهده داشته و توانسته به نحو مطلوبی این کار را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: باید طی مراسمی از مسؤولان مربوطه شهرداری قزوین در حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز مهران و برخی از شهرهای مرزی عراق قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، لایحه افزایش عوارض سالیانه خودروها مورد بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

در این جلسه مطرح شد، عوارض سالیانه خودروها از سال 91 تاکنون هیچ‌گونه افزایشی نداشته که به همین دلیل شهرداری قزوین تقاضای افزایش 20 درصد داشته است.

احد چگینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه اضافه کرد: افزایش عوارض سالیانه خودروها در هنگام نقل و انتقالات باید هر ساله صورت گیرد تا افزایش قابل ملموسی برای مردم نباشد.

وی پیشنهاد کرد: لایحه افزایش عوارض همه موارد ذکر شده طی اواخر بهمن ماه سال جاری در صحن شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شود تا اعضای شورا پیرامون آن تصمیم‌گیری کنند.

گفتنی است، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بعد از بحث و بررسی لایحه افزایش 20 درصدی عوارض سالیانه خودروها به این لایحه رأی دادند و این لایحه مصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار