رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین:
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین گفت: حرکت سریع صنعت و تکنولوژی وابسته به پژوهش است و دستیابی به توسعه پایدار بدون پژوهش معنایی ندارد و تنها با تکیه بر آن می‌توان به اقتصاد مقاومتی تکیه کرد.
کد خبر: ۳۴۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 08 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن نایینی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش که بعد از ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تقویت و توسعه پژوهش به عنوان ضامن پیشرفت کشور عنوان می‌شود و بدون آن آموزش معنایی ندارد و پویایی و نشاط محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تحرک نوآوری به شکل کارآفرینی با پژوهش نمود پیدا می‌کند، افزود: حرکت سریع صنعت و تکنولوژی وابسته به پژوهش است و دستیابی به توسعه پایدار بدون پژوهش معنایی ندارد و تنها با تکیه بر آن می‌توان به اقتصاد مقاومتی تکیه کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: امروز معیار سنجش قدرت‌ها میزان توانایی علمی و دانش است و تولید علم پشتوانه اقتدار ملی یک کشور محسوب می‌شود.

نایینی با اشاره به راهبرد هفته پژوهش گفت: این هفته با عنوان پژوهش تقاضامحور، تجاری‌سازی، فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده که نشان‌دهنده پژوهش‌محور درحوزه‌های مختلف است.

این مسؤول یادآور شد: باید تمام تلاش خود را به‌کار گیریم تا به فعالیت‌های علمی شتاب داده و جایگاه پژوهش را برای توسعه چرخه صنعت حرکت دهیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه پژوهش در کشور باید به صورت فرهنگ نهادینه شود، خاطرنشان کرد: برای تولید آن باید هزینه کرد و در این زمینه هم حمایت از ایده‌های جوانان صورت گیرد تا شاهد شکوفایی پژوهش‌محوری در کشور باشیم.

نایینی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هفته پژوهش کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته علمی تشکیل داده‌ایم که فعالیت‌هایی در این حوزه صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار