ظرف یکسال صورت گرفت،
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: از مهر ماه پارسال تا مهر سال جاری 545 تن گوشت سفید و قرمز غیرقابل استفاده در استان از سطح کشتارگاه ها و واحدهای عرضه و فروش ضبط و معدوم سازی شده است.
کد خبر: ۳۴۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 12 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین بهمن نقیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 186 هزار فقره بازرسی به منظور نظارت بر عرضه دام و فرآورده های گوشتی خام در مدت یاد شده توسط کارشناسان و بازرسان دامپزشکی انجام شده است، افزود: 365 تن از گوشت های غیرقابل مصرف در این مدت از سطح کشتارگاه ها جمع آوری و معدوم شده اند و سایر نیز مربوط به واحدهای عرضه و فروش گوشت بوده اند.
وی، ارزش گوشت های حذف شده از چرخه مصرف در استان قزوین طی مدت یاد شده را برابر با 52 میلیارد ریال خواند و گفت: این رقم بدون درنظرگرفتن هزینه های تحمیل شده به محیط زیست و مصرف آب درنظر گرفته شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، مصرف آب دام هایی که ظرف یک سال در استان معدوم می شوند سه میلیون و 600 هزار لیتر است.

** طرح دامپزشکی قزوین برای کاهش تولید گوشت های غیرقابل مصرف با هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی
وی در ادامه از طرح اداره کل دامپزشکی استان قزوین به منظور کاهش معدوم سازی گوشت با تغییر در شیوه های نگهداری دام و توزیع گوشت خبر در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: حذف و معدوم سازی دام ها و گوشت های آلوده اگرچه نشان دهنده حجم فعالیت های نظارتی دامپزشکی است اما در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های ناشی از تولید فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف به دنبال اجرای طرحی هستیم که به کاهش حذف گوشت تولید شده در استان منجر شود.
نقیبی با بیان اینکه دستگاه های مختلف از جمله استانداری و سازمان جهاد کشاورزی و نهادهایی چون اتحادیه های دامداران و مرغداران باید به دامپزشکی قزوین در اجرای این طرح کمک کنند، اظهار کرد: می خواهیم با اجرای این طرح شاهد کاهش اتلاف منابع و خسارت های ناشی از معدوم سازی و حذف گوشت خواهیم بود.
وی، شناسایی عوامل اصلی حذف فرآورده های گوشتی در کشتارگاه ها از طریق ایجاد یک کارگروه ویژه، اصلاح شیوه های پرورش دام و تشدید فعالیت های پیشگیرانه در چرخه کنترل دام، انجام فعالیت های ترویجی به منظور رعایت نکات بهداشتی در نگهداری فرآورده های خام دامی و پیگیری برای وضع قوانین مربوط به برخورد با متخلفان تولید و عرضه دام ها و گوشت های غیرقابل مصرف از جمله موارد مورد نظر دامپزشکی در طرح یاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار