امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: امروز مهم‌ترین و ضروری‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردم با غیرت و مؤمن ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 23 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع)، اظهار کرد: قرآن کریم ما را امیدوار می‌کند که آینده جهان، آینده پیوستن مسیحیان حقیقی به اسلام است.
وی تصریح کرد: حضرت عیسی (ع)، حلقه اتصال بین مسلمانان و امت‌های گذشته و واسطه‌ای برای پیوستن مسیحیان جهان به مکتب و مذهب اسلام و تبعیت و پیروی از نبی مکرم اسلام (ص) است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید برای سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت عیسی (ع) زمینه‌سازی کنیم و بدانیم که برگزاری جشن‌هایی برای این روزها، زمینه ارتباط بیشتر مسلمین و مسیحیان و شناسایی بیشتر حقایق را فراهم خواهد کرد.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به بشارت‌هایی که حضرت عیسی (ع) در خصوص آمدن پیامبر خاتم (ص) داده‌اند، اذعان کرد: حضرت عیسی (ع) به بهترین شکل آمدن نبی مکرم اسلام (ص) را بشارت داده‌اند و ضروری است این حقایق را به مسیحیان منتقل نماییم.
وی اضافه کرد: قرآن کریم بهترین معرف برای حضرت مسیح (ع)، حضرت مریم (ع) و انجیل است و مسیحیان می‌توانند از این منبع ارزشمند و کلام الهی برای شناخت هر چه بیشتر پیامبر و مذهبشان استفاده نمایند.
7 دی از ذخایر معنوی و انقلابی قزوین محسوب می‌شود
خطیب جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به 7 دی و کشتار بی‌رحمانه مردم قزوین توسط نظام شاهنشاهی اشاره و خاطرنشان کرد: روزهایی نظیر 7 دی، ذخایر معنوی و انقلابی قزوین محسوب می‌شود و احیای آن ضروری است.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که نباید در معرفی روزهایی نظیر 7 دی ضعیف عمل کنیم، ابراز داشت: اگر ما در این زمینه ضعیف عمل کنیم، دشمنان باورها و اعتقادات مردم را هدف خواهند گرفت و زیبایی‌ها و ارزش‌های معنوی و انقلابی ما را از میان خواهند برد.
9 دی نماد بصیرت و حماسه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در مقابل فتنه گران
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی نماد بصیرت و حماسه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در مقابل فتنه‌گران و استکبار جهانی بود.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: فتنه‌گران با حمایت استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده بودند که تمامیت انقلاب به خطر افتاده بود، اما ملت با بصیرت در روز 9 دی در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان انقلاب و ملت تلاش می‌کردند تا با ایجاد فضایی دو قطبی، مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند و از این طریق به خواسته‌های شیطانی خود دست پیدا کنند.
وی عنوان کرد: 9 دی کسانی که ابزار دست امریکا، اسرائیل و متحدانشان شده بودند را بیدار کرد و آن‌ها را در مسیر درست انقلاب قرار داد و آن‌ها از این که سیاهی لشکر دشمن شده بودند، از ملت عذرخواهی کردند.
خطیب جمعه قزوین یادآور شد: 9 دی میثاق دوباره ملت با ولایت و رهبری بود و ملت با حضور دوباره در میدان و مقابله با دشمن عهد دوباره با ولایت و رهبری بستند.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: 9 دی روز انزجار و اعلان برائت از سران فتنه و اعلان انزجار نسبت به دشمنان استکباری بود که دائم در پی فتنه‌انگیزی بودند.
وی گفت: 9 دی روز وحدت و همبستگی بین همه مردم از سلایق مختلف شد و در این نمایش بصیرت و آگاهی، همه احزاب به میدان آمدند و نشان دادند که وقتی پای رهبری و منافع ملی در میان است، از هیچ حمایتی فروگذار نخواهند کرد.
امام‌جمعه قزوین یادآور شد: 9 دی روز یأس و ناامیدی کفار، منافقان، مستکبران و مزدوران وابسته به آن‌ها بود و تحلیل‌های امروز آن‌ها به خوبی یأس و ناامیدی آن‌ها را نسبت به ملت ایران نشان می‌دهد.
مهم‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردمِ با غیرت و مؤمنِ ایران اسلامی است
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندی، یادآور شد: در نظر داشتن حقوق شهروندی آحاد ملت، کار بسیار خوبی است اما نباید در آن حق و باطل با هم آمیخته شود چرا که فتنه به پا خواهد شد.
وی افزود: نباید به نام حقوق شهروندی از نشریات هتاک حمایت شود و قلم‌های مسموم مورد تشویق قرار گیرد.
خطیب جمعه قزوین در ادامه تأکید کرد: امروز مهم‌ترین و ضروری‌ترین حقوق شهروندی ایجاد اشتغال برای مردم با غیرت و مؤمن ایران اسلامی است و هر کسی در این زمینه قدم جدی بردارد، همه باید حامی او باشند.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: حق شهروندی یعنی حقوق این ملت از حلقوم زیاده خواهان و زالو صفتانی که حقوق نجومی می‌گیرند و یا اختلاس می‌کنند بیرون آورده شود و برای مردم هزینه شود.
وی یادآو شد: حقوق شهروندی یعنی وام‌های کم‌بهره و بی‌بهره‌ای که با رانت و رابطه به برخی‌ها داده شده است و اقتصاد را فلج و بانک‌ها را با مشکل مواجه کرده، بازپس گرفته شود و متخلفان مجازات شوند.
امام‌جمعه قزوین ابراز داشت: حقوق شهروندی یعنی عزت و اقتداری که به خاطر مقاومت‌های مردم، شکنجه‌های ملت قبل از انقلاب، سختی های علمایی که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شدند، خون دل‌های امام راحل و رنج‌های رهبری به دست آمده، به ذلت در مقابل استکبار جهانی نفروشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حقوق شهروندی یعنی دروازه‌های نفوذ اجانب را که با برجام به روی ملت گشوده شد ببندیم و هیچ روزنه‌ای را برای نفوذ دشمن باز نگذاریم و همواره با صداقت و راستی با مردم سخن بگوییم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
بسمه تعالی
محضرگرانقدر مدیر مسئول محترم روزنامه وزین جمهوری اسلامی دامت افاضاته
بعدالتحیه والسلام،
احتراماً با تقدیر و تشکر وافر از مواضع محکم، اصولی و عقلانی توأم با اخلاق حسنه حضرتعالی و آن روزنامه ارزشمند، خاطر شریف را به موارد یل معطوف می دارد:
مطلب ذیل از سایت فرارو گرفته شده است:
روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: امام جمعه بندر امام خمینی در خوزستان با استفاده از جایگاه و تریبون نماز جمعه هر چند وقت یکبار علیه برخی از مسئولین نظام و شخصیتهای برجسته انقلاب حملات تند و تخریبی می‌نماید.
وی اخیراً نیز مطالب و اتهاماتی را از طریق تریبون و نماز جمعه به شهرداری شهر وارد نموده که در هیچ مرجعی این اتهامات به اثبات نرسیده و مسئولین شهرداری هم اتهامات وارده را بی‌پایه و اساس می‌دانند. عده‌ای از شهروندان در تماس با خبرنگار ما گفتند اولاً در حالی که امام جمعه محترم قبل از ایراد این مطالب می‌توانست از نزدیک از مسئولین شهرداری صحت و سقم این مطالب را جویا شده و بعد مطرح نماید.
ثانیا چطور در سال‌های گذشته که پرونده‌های تخلف در زمان شهرداری قبلی توسط سازمان بازرسی تشکیل شد ایشان هیچگونه اعتراضی ننمود؟! خوبست مسئولین محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور وضعیت نماز جمعه در این شهر را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و به شکایات مردم در این خصوص توجه نمایند.
بخشی از مصاحبه جناب آقای جنتی –وزیر سابق فرهنگ و ارشاد با عصر ایران:
ما نهادها و شخصيت‌هاي فرهنگي متعددي در كشور داريم كه آنها هم در اين زمينه مسووليت دارند. آنها چه كرده‌اند؟ الان بيش از ٨٠٠ امام جمعه در كشور داريم كه هر جمعه در نمازهاي جمعه خطبه ايراد مي‌كنند و وظيفه هدايت مردم را به عهده دارند. بايد امر به معروف و نهي از منكر كنند و معارف ديني را نشر دهند. پس اينها چه‌كار مي‌كنند؟ چرا در وضعيت جامعه تغييري حاصل نمي‌شود ؟ ما در كشور ٧٥ هزار مسجد داريم كه بسياري از آنها امام جماعت دارند و حداقل دو نوبت در شبانه روز نماز جماعت مي‌خوانند و مردم پشت سرشان جمع مي‌شوند مگر اينها در اين قسمت وظيفه‌اي ندارند؟ صداوسيما هم در اين قسمت داراي مسووليت است. نهادهاي ديگري هم مانند سازمان تبليغات، دفتر تبليغات مسووليت دارند. همين موسسات فرهنگي هم كه پول مي‌گيرند و كتاب چاپ مي‌كنند مي‌توانند در اين زمينه موثر باشند. اما گاهي ديده مي‌شود اين اظهارنظرها مشوب به مسائل سياسي مي‌شود و همه مسووليت را به گردن وزارت ارشاد مي‌گذارند.
بخشی از خطبه های نمازجمعه مورخ26/9/95 قزوین:
خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: بعد از این همه تلف شدن وقت و آسیب دیدن امکانات علمی و هسته‌ای ما، تحریم‌ها را تا ده سال آینده تمدید کرده‌اند و یقین بدانید که ده سال دیگر هم این کار را ادامه خواهند داد، چرا که کار آن‌ها دشمنی است.
وی تصریح کرد: ما می‌دانیم چه کسانی این خسارت‌ها را بر ما تحمیل کردند و امروز همان‌ها که این ضررها را بر ما وارد کردند ممکن است ژست انقلابی بگیرند و ضد امریکا سخن بگویند و خود را حزب اللهی نشان دهند.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: رئیس‌جمهور و دست‌اندرکاران مذاکره که با هیجان خاصی به مردم گزارش نادرست می دادند و خیال مردم را راحت می‌کردند و می‌گفتند که با تصویب برجام حتماً همه تحریم ها برداشته می‌شود، همه ثروت‌های بلوکه شده بر می‌گردد و همه چیز را غیر واقعی گزارش می‌دادند، باید در پیشگاه خدا توبه و از ملت عذرخواهی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: آن‌ها ابتدا این دو کار را انجام دهند، بعد سخنرانی انقلابی کنند و اگر این دو کار را انجام دادند ما گذشته‌ها و اشتباهات آن‌ها را فراموش می‌کنیم.!!!
آیا این قبیل سخنان در جهت جذب حداکثری و دفع حداقلی مطلوب نظر مقام معظم رهبری است؟! آیا در جهت وحدت جریانات است؟! اگر آیا این قبل صحبتها که با لحن خشن و تند بیان می شود، در شأن یک امام جمعه مرکز استان است؟! و اگر این صحبتها را یک فرد معمولی بیان کند و یا در سایتها بنویسد، مدعی العموم- دستگاه قضا- معاونت حقوقی ریاست جمهوری- معاونت سیاسی استانداری استان- شورای سیاستگذاری ائمه جمعه- بازرسی دفتر رهبری و ... با او به جرم تشویش اذهان عمومی و توهین به دوم شخص مقام مملکت، برخورد نمی کنند؟!!
و فرازهایی دیگر از خطبه های نماز جمعه 12/9/95 قزوین در سرکوب و توهین به مقام ارشد اجرایی کشور:
آیت‌الله عابدینی با اشاره به لغو برخی از سخنرانی‌ها یادآور شد: مقام ارشد اجرایی کشور از لغو سخنرانی‌ها ابراز شرمساری می‌کند، در حالی‌که خوب بود نسبت به امتیازاتی که شتاب‌زده به دشمنان در مذاکرات برجام دادید و چیزی از آن‌ها نگرفتید، شرمسار باشید. برای حقوق‌های نجومی شرمسار باشید در حالی‌که مردم نیازمند شغلی هستند که حداقل درآمد را داشته باشند.
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: رهبری بارها تأکید کردند که تکلیف حقوق‌های نجومی مشخص شود و حقوق بگیران تنبیه و مجازات شوند اما شما برای این مسأله مهم اقدامی نکردید و برای این منظور باید شرمسار باشید. این‌که وعده صد روزه به هزار روزه رسیده و کاری انجام نشده و مردم همچنان از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند شرمسار باشید. رییس جمهور باید برای رکود اقتصادی که قرار بود برطرف شود، شرمسار باشد.
وی افزود: مسئولان باید برای قراردادهای نفتی که بیشتر در آن منافع قدرت‌های استکباری دیده شده و هم منافع کسانی که در این قراردادها سود می‌برند، شرمنده باشند. بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی که تنها راه برون رفت از رکود و تنها راه ایجاد اشتغال و سر و سامان دادن به اقتصاد ملی است، باعث شرمساری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: پشت کردن به ملت و دل بستن به دشمنان ملت که جز بدعهدی، دروغ، بی‌وفایی، ظلم و غارت از آن‌ها سراغ نداریم جای شرمساری دارد نه لغو سخنرانی‌ها.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: انتظار داریم مسئولان شرمساری خود را به‌جا ابراز کنند و برای چیزهایی که درد مردم است شرمسار باشند نه چیزهایی که برای مردم درد و مشکل ایجاد می‌کند و باعث اختلاف و ناراحتی می‌شود.
وی به تصویب تمدید تحریم‌ها توسط سنای امریکا هم اشاره و اظهار کرد: تیم مذاکره کننده بارها وعده دادند که تحریم‌ها تمام شد، فتح الفتوح صورت گرفت و همه مشکلات حل خواهد شد در حالی‌که پس از انجام این همه هزینه باز هم شاهد تحریم‌های ظالمانه هستیم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: این رفتار امریکایی‌ها در وهله اول همان تیم مذاکره کننده را تحقیر کردند و تحقیر آن‌ها نیز هم به ملت و هم دولت ما بر می‌گردد؛ چرا باید کاری کنیم که موجب بی‌حرمتی و تحقیر دشمنانمان قرار بگیریم؟! قرآن به ما می‌فرماید: اگر شما ایمان داشته باشید، شما دست برتر هستید؛ هر کجا دستورات دینی و قرآنی را نادیده گرفتیم ضربه خوردیم و یکی از این قصه‌ها، قصه برجام بود و مسئولان باید عبرت بگیرند.
- در کشوری که اجازه سخنرانی به نائب رئیس مجلس یک کشور را ندهند، دیگر چه انتظاری داریم!!
- آیا این قبیل سخنان در جهت جذب حداکثری و دفع حداقلی مطلوب نظر مقام معظم رهبری است؟! آیا در جهت وحدت جریانات است؟!
- اگر آیا این قبل صحبتها که با لحن خشن و تند بیان می شود، در شأن یک امام جمعه مرکز استان است؟!
- و اگر این صحبتها را یک فرد معمولی بیان کند و یا در سایتها بنویسد، مدعی العموم- دستگاه قضا- معاونت حقوقی ریاست جمهوری- معاونت سیاسی استانداری استان- شورای سیاستگذاری ائمه جمعه- بازرسی دفتر رهبری و ... با او به جرم تشویش اذهان عمومی و توهین به دوم شخص مقام مملکت، برخورد نمی کنند؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار