مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان از ارتقای چشمگیر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی هرمزگان در سه سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۳۵۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 01 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری‌پوری امشب در نشستی با فعالان حوزه کشاورزی استان هرمزگان با بیان این که سند راهبردی مدیریت استراتژیک بخش کشاورزی نگاهی جامع به مجموعه مسائل و مشکلات این حوزه در استان هرمزگان دارد، اظهار داشت: هنوز بخش‌نگری در برخی حوزه‌ها بر ساختار بخش کشاورزی و باغداری استان هرمزگان تحمیل می‌شود اما باید به طور منسجم برای رفع این مشکلات اقدام کنیم.

مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی به دنبال هماهنگ‌سازی روش‌های کشت و برنامه‌ریزی دوره‌ای برای نوع کشت کشاورزان در استان است تا تولیدات کشاورزان روی دست آنها باقی نماند و بتوانیم این تولیدات را به بازارهای هدف در سراسر کشور برسانیم.

حیدری‌پوری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در استان هرمزگان به منظور ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشت در جهت ارتقای کیفیت تولید و رشد میزان تولید به ازای هر هکتار در طول سال‌های اخیر، عنوان کرد: شمار دستگاه‌های کارنده در استان در طول 3 سال اخیر بیش از 4 برابر شده است و از 11 دستگاه به بیش از 50 دستگاه رسیده است و این موضوع به طور مستقیم بر میزان تولید گندم استان اثر داشته است.

وی خودکفایی هرمزگان در زمینه نیاز به بذر مناسب و با کیفیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم‌اکنون بیش از 2800 تن بذر گندم در استان تولید و ذخیره کرده‌ایم تا برای سال‌های زراعی آینده با مشکلی در زمینه بذر مواجه نباشیم و بتوانیم سطح زیرکشت گندم را در استان افزایش دهیم.

مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان بر ضرورت توسعه استفاده از سازه‌های آبی در استان به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز برای کشاورزی تأکید و گفت: این سازه‌ها به تقویت منابع آب زیرزمینی دشت‌های هرمزگان نیز کمک می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار