استاندار قزوین از فعال سازی 800 واحد تولیدی و صنعتی دارای مشکل،تعطیل و نیمه تعطیل در استان خبر داد
کد خبر: ۳۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 01 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی"پیش از ظهر امروز در مراسم یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب کارآفرینی را یک فراند نامید و افزود:کار آفرینی فرایندی است که در آن یک فرد خوش فکر به شناسایی فرصت ها می پردازد و برای خلق ارزشها خود را به مخاطره می اندازد ، روشهای جاری را  متحول می سازد ودر نهایت توانمندی ذهنی خود را به یک محصول تبدیل می کند.
همتی ادامه داد:در پیرامون همه ی انسانها فرصت های زیادی وجود دارد که گاهی آنها را می شناسیم ولی نسبت به آنها توجهی نداریم و صرفا به سراغ فرصت های شناخته شده و ریسک ناپذیر می رویم ولی روش کارآفرینان با سایر افراد جامعه متفاوت است.
نماینده عالی دولت در استان افزود:از نظر مقام معظم رهبری، امروزه کارآفرینی یک ارزش و عبادت است و رییس جمهور نیز کارآفرینی را به معنای اقتصاد مقاومتی عنوان می کند با توجه به اینکه در این جبهه نیز مانند دوران دفاع مقدس به وجود فرماندهان و رزمندگان دارای صلاحیت،باایمان،بااراده و فداکار نیاز داریم.
وی افزود:امروزه کشورها برخلاف گذشته که به تقویت نظامی می پرداختند به قدرت اقتصادی می اندیشند و در این راستا تلاش می کنند زیرا قدرتمند شدن در این حیطه توانمندی و اقتدار در حوزه های علمی،فناوری،نظامی و... را به دنبال خواهد داشت.
استاندار قزوین در ادامه وجود جوانان با ایمان، نیروی انسانی خلاق و نوآور را برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایه های با ارزش و مهم دانست که می توانند با تکیه بر نیروی ایمان ودانش و توانمندی های علمی و اراده ی خودکشور را در جبهه اقتصادی نیز توانمند سازند.
همتی افزود:با تکیه به ارزشها و مزیت های داخلی و به فعلیت درآوردن قابلیت ها می توانیم تولیدات را از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهیم با توجه به اینکه می بایست سرمایه گذاری را به عنوان یک ارزش در کشور تلقی کنیم زیرا در سایه این امر،کارآفرینان وشرکت های دانش بنیان قار خواهند بود شرایط امروز کشور را متحول سازند.
استاندار قزوین بیان کرد:ما در حال حاضر علم و فناوری را می گیریم و به مدل بومی تبدیل می کنیم که این تلاش،امری بسیار ارزشمند است ولی حضور در بازارهای جهانی مساله مهمی است که بایستی تقویت شود.
استاندار قزوین ادامه داد: به برکت ایمان، اقتدار و دانش قادر خواهیم بود تا 20 سال آینده شاهد یک جهش عظیمی در حوزه اقتصادی در کشور باشیم.
وی تاکید کرد:امروزه در سایه رقابت جدی باید بتوانیم کالاهای با کیفیتی را در بیرون از مرزهای کشور عرضه کنیم با توجه به اینکه در حال حاضر سهم ما در بازار جهانی تنها 43 صدم درصد است و این امر به خاطر این است که ما را در شرایط وابستگی نگه داشتند در قبل از انقلاب کشور را تک محصولی کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با توجه به توطئه های دشمنان، ما مدام در حال دفاع از کشور هستیم.
وی افزود:در حوزه هسته ای نیز با وجود دانشمندان توانمند توانستیم به عرصه ای برسیم که ما را بطور رسمی در سازمان های بین المللی به عنوان کشور هسته ای می شناسند که در رده ی 5 کشور قدرتمند در این حوزه قرار داریم  و با وجود اجماع جهانی بر علیه جمهوری اسلامی و تحریم های ظالمانه توانستیم بااقتدار، هوشمندی رهبری و عقلانیت دولت در مقابل 1+5 بایستیم و این ایستادگی بیانگر عظمت ماست.
 استاندار بیان کرد: در حال حاضر که در سوریه و عراق قادر بودیم دشمن را زمین گیر و بیرون کنیم مطمئنا در مقابل ما از هیچ توطئه ای دریغ نخواهند کرد.
همتی با بیان اینکه دولت علی رغم مشکلات موجود از کارآفرینان حمایت می کند، در ادامه بیان کرد:می بایست جبهه اقتصادی را نیز مانند جبهه سیاسی تقویت کنیم و با تولید محصولات با کیفیت،تکیه بر مزیت های داخلی،خلق ثروت،تولیدات جدید،قرار دادن اقتصاد در مسیر اقتصاد دانش بنیان به این امر بپردازیم.  
استاندار قزوین کارآفرینان را سردمداران جبهه اقتصادی در مقابله با دشمنان نامید و ادامه داد:مردم انتظار دارند رزمندگان جبهه اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی را همانند جبهه  سیاسی به اقتدار برسانند و نگاه ما به سرمایه گذاران و کارآفرینان نگاه ملی است و دخالت دولت در حوزه تولید بایستی به حدالقل برسد تا کشور در شرایط کسب و کار در به رده های اول در دنیا صعود کند.
استاندار قزوین از فعال سازی 800 واحد تولیدی و صنعتی دارای مشکل،تعطیل و نیمه تعطیل در استان خبر داد و افزود:با تلاش های مستمر و پیگیری ها و جلسات پیاپی و حمایت دولت به این توفیق در استان دست یافتیم و با حل مشکلات تولید در استان 14هزار و 500 اشتغال ایجاد شد که تمامی اطلاعات در این مورد در سامانه ملی رصد ثبت شده است.
استاندار بیان کرد:در راستای اجرای طرح بهین یاب نیز در سطح پرداختی ها رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم وبه دنبال این امر، واحدهای تعطیل شده تا پایان سال راه اندازی خواهند شد.
در پایان مراسم، توسط استاندار 10 نفر از کارآفرینان برتر استان تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار