معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: دستگاه های متولی امر فرهنگ و دین باید گام های جدی تر و بلندتری در حوزه عفاف و حجاب بردارند.
کد خبر: ۳۵۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، سید سعید شاهرخی ظهر امروز (۱۴ دی) در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مبنای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از اصول، قواعد و ارزش های اسلام ناب بوده و تدوین قانون اساسی با دیدگاه بلند امام و یاران ایشان هم بر همین مبنا بوده و امروز سخن گفتن از حقوق شهروندی منبعث از همان ریشه و قانون اساسی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش مردم و جایگاهی که اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی برای مردم دیده، بحث حقوق شهروندی یکی از وعده هایی بود که رئیس جمهور در این دوره تأکید داشته و قول داده بودند برای ارتقا این جایگاه تلاش کنند و منشور شهروندی را تدوین کردند که در آذر ماه به صورت رسمی ابلاغ شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: رئیس جمهور در نشست با رسانه ملی این حق مردم را عنوان کردند و دستگاه های اجرایی کشور را ملزم کردند، این منشور را رعایت کنند و تحقق این امر مستلزم همکاری همه ارکان نظام است و امیدواریم هر روز بهتر از گذشته این اصل مهم محقق می شود.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین بر اساس سیاست های وزارت کشور برنامه های 10 گانه عفاف و حجاب و 9 گانه حقوق شهروندی را محقق کردند البته باید گام های موثرتری برای رسیدن به نقطه مطلوب برداشته شود.

 

شاهرخی تأکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید دقت کنیم  باورها نسبت به آنچه بیان می شود قوی تر از گذشته باشد، یعنی خود عامل به عمل کردن آن باشیم و اگر می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم که این امر می تواند در این جهت به ما کمک کند باید خود عامل باشیم و با باور ورود یابیم.

 

وی تصریح کرد: دستگاه های متولی امر فرهنگ و دین باید گام های جدی تر و بلندتری بردارند و مسئولان دستگاه ها به عنوان مدیران ستاد صاینت از حقوق شهروندی باید بکوشند باورهای دینی جامعه را در حوزه مسئولیت خود ارتقا دهند چراکه اگر این باورها قوی باشد انحرافات کم شده و خودکنترلی ایجاد می شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: یک ششم جمعیت استان در حوزه آموزش و پرورش است و بهترین ساعات عمر کودکان و نوجوانان ساعاتی است که در این مراکز علمی هستند، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را باید با هم دید و از این فرصت و ظرفیت باید استفاده کرد و برنامه های مدونی اجرا شود.

 

وی با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجمع عنوان کرد: مدیران رفتارهایی که در مجموعه دارند باید الگو برای زیرمجموعه آنها باشد و امام خمینی (ره) هم فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند و ما افتخار پیدا کردیم در رده های مختلف به مردم خدمت صادقانه دهیم و این باور را باید تقویت کرد؛ ما باید قبل از هر کسی منشور را مورد توجه قرار دهیم و باید بستر تحقق این حقوق شهروندی را ایجاد کنیم.

 

شاهرخی خاطر نشان کرد: نتیجه اقدامات ما باید رضایت روزافزون مردم از دستگاه های اجرایی باشد زیرا مردم برآیند رفتارها را به حساب نظام می گذارند و باید نشاط اجتماعی را در جامعه شاهد باشیم و باری از دوش مردم برداریم.

 

وی یادآور شد: باید توجه داشت در ارتباط با تحقق حقوق شهروندی نخستین گام این است که مردم به حقوق خود آشنا بوده و این حقوق را مطالبه کنند و لازم است دستگاه ها به این حقوق توجه داشته و نگاه  به مراجعان یکنواخت باشد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار