رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی:
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دامپزشکی قزوین توزیع شیر فله ای را ممنوع اعلام و افزود: عرضه کنندگان شیر فله در این شهرستان مجوز دامپزشکی ندارند.
کد خبر: ۳۵۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 07 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، دکتر راول غلامپور اقدامی اضافه کرد: مراکز ماست بندی به دلیل مشخص نبودن محل تامین شیر و نبودن نظارت دامپزشکی بر فعالیت آنها، مجاز به فروش شیر فله نیستند.
وی اضافه کرد: در 9 ماهه نخست امسال 225 مورد نمونه برداری از 47 گاوداری صنعتی، 63 واحد دامداری سنتی و خودروی حمل شیر و 25 مرکز جمع آوری شیر انجام شده که بر روی آنها آزمایش های (T.Cو S.C.C)، آنالیز و تقلب های مرتبط با شیر انجام شده است.
وی یادآور شد: کارشناسان دامپزشکی همچنین 140 مورد نمونه برداری برای جداسازی احتمالی عامل بیماری تب مالت در انسان(بروسلوز) انجام دادند که براساس نتایج آزمایش های به عمل آمده از 3 نمونه اخذ شده، عامل بیماری تب مالت در نمونه پنیر، کره و شیر خام جدا شد.
اقدمی در پایان با اشاره به اینکه مراکز ماست بندی به دلیل مشخص نبودن محل تامین شیر و نبودن نظارت دامپزشکی بر فعالیت آنها، از این پس مجاز به فروش شیر فله نیستند، یادآور شد: عرضه کنندگان شیر فله در مغازه های لبنیاتی سطح شهر مجوز دامپزشکی را نداشته و به شهروندان توصیه می شود از خرید و مصرف شیرفله خودداری کنند زیرا این نوع شیر قبل از مصرف باید جوشانده شود و در این صورت ارزش غذایی آن به شدت کاهش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار