سخنگوی شورای عالی استان‌ها:
سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: 30 متر از قنات آخوند قزوین در حال ریزش است که باید بازپیرایی شود.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 09 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه یزد را متولی قنات می‌دانند، اظهار داشت: استان قزوین دارای قنات بسیاری است که باید به عنوان پایلوت قنوات به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه قنات آخوند آب فضای سبز شهرک مینودر را تأمین می‌کند، افزود: مسؤولان مجموعه مدیریت شهری باید به قنات‌ها در برنامه دوم 5 ساله توسعه شهرداری توجه ویژه‌ای کرده و برای احیای آن‌ها بودجه‌ای تعریف و تخصیص دهند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه قنات آخوند قزوین در حال ریزش است، اضافه کرد: 30 متر این قنات نیاز به باز پیرایی دارد که با تحقق این مهم، می‌توان جاذبه گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی ایجاد کرد.

چگینی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری باید بر احیای قنات‌ها، رودخانه‌ها، باغستان‌های سنتی و گذشته تجاری و خوشنویسی قزوین سرمایه‌گذاری کند و از این سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند که افتخاری برای استان قزوین است، بهره‌برداری مناسبی انجام دهد.

این مسؤول یادآور شد: شهرداری قزوین در گذشته به مباحث قنوات پرداخته و به موضوعات آن رسیدگی می‌کرد اما هم‌اکنون این موضوع مغفول مانده است.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: آب‌انبار 40 هزار متری کنار مسجد جامع چند هزار لیتر آب را در خود جای می‌دهد که این موضوع جاذبه گردشگری است و باید به آن توجه کرد.

چگینی افزود: باید این آب انبار را احیا کرده و شریان‌های قطع شده آن را به جریان بیاندازیم تا مورد بازدید علاقمندان قرار گیرد.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه گفت: مسؤولیت، تغییر، حفظ و نگهداری طبق قانون با شهرداری قزوین نیست بلکه متولی مربوط به خود را دارد.

محمدرضا صدیقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه یادآور شد: احیای قنوات در جذب گردشگر تأثیر بسزایی دارد به همین دلیل باید بودجه لازم تعیین شود تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه تلاش کرد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد موضوع متولی قنات‌های شهر قزوین مورد بررسی قرار گیرد تا اگر متولی آن شهرداری قزوین است، اقدامات لازم را در زمینه احیای قنات‌ها انجام دهد؛ همچنین مجموعه مدیریت شهری با همکاری این دستگاه اقدام به احیای قنوات شهر قزوین کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار